معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان، گفت: محدودیت‌های کرونایی نتوانسته اجرای این پروژه‌ها را تعطیل کند.
کد خبر: ۹۲۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص پروژه‌های اقتصادی مقاومتی استان، اظهار داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پس از دستور مقام معظم رهبری برای استان‌های کشور به تبع استان کرمانشاه تعریف شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های شاخص و برتری را در قالب این طرح معرفی کردند و در شورای برنامه‌ریزی برای این پروژه‌های اولویت‌دار اعتباراتی متفاوت با اعتبارات پروژه‌های عادی در نظر گرفته شد تا به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر در حال رصد کردن پروژه‌ها و خروجی آن‌ها است.

وی به نقش این پروژه‌ها در توسعه استان اشاره و بیان کرد: در واقع هدف از اجرای این پروژه‌ها رسیدن به استقلال و روی پای خود ایستادن است که خروجی آن با ایجاد جهش در تولید و شکوفایی اقتصادی استان، مشاهده می‌شود.

سالاری تصریح کرد: هرسال برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی تعریف می‌شود که تا پایان سال تا کجا باید پیش بروند که طی سال ۹۸ خوب پیش رفتیم؛ بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی طبق برنامه پیش رفته و برخی‌ها هم بنا بر دلایل مختلفی از برنامه عقب مانده‌اند که قطعا در سال ۹۹ با رصد آن‌ها، تذکراتی داده می‌شود که خود را به برنامه برسانند.

وی متذکر شد: همه در بحث اقتصاد مقاومتی حساسیت ویژه‌ای دارند، تمام دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دارند و فراخور دستگاه خود گاها چند پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی معرفی کرده‌اند.

سالاری در خصوص تاثیر کرونا بر روند پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان، گفت: کرونا این پروژه‌ها را تعطیل و متوقف نکرده است در بحث کارگاهی محدودیت‌های همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی به صورت دستورالعمل به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی افزود: گزارشی نداشتیم که پروژه‌ای به علت محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده باشد، البته در برخی از پروژه‌ها در بحث پرداخت‌ها مشکلاتی وجود دارد که سعی می‌کنیم در استان با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، خزانه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشکلات مرتفع شود.

وی در پایان، گفت: در جلساتی که با معاونان عمرانی استانداری استان‌ها داشته‌ایم، کرمانشاه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جزء ۱۰ استان اول کشور مطرح می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار