رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه هشت نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل جان باختند و ۸۰ بیمار نیز در بخش های آی.سی.یو بستری هستند
کد خبر: ۹۲۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 14 December 2020

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: مجموع تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل در حال حاضر ۴۰۳ نفر است که از این تعداد ۵۹ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت با خانواده‌های داغدار استان اردبیل از فوت هشت بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: از خانواده‌های این عزیزان درخواست می‌شود مراسم خاکسپاری و ترحیم را به صورت کاملاً خصوصی و خانوادگی برگزار کنند، چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در محل تدفین این عزیزان شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ۸۰ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و با توجه به میزان درگیری و ابتلای این بیماران و معاینات انجام گرفته توسط کادر درمانی پیش بینی می‌شود شاهد فوت چندین بیمار از این بخش از بیمارستان ددرهفته جاری خواهیم بود.

حبیب زاده تعداد بیماران بهبودیافته کرونایی را ۶۵ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با بهبودی نسبی و با تشخیص کادر درمانی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و ضروری است تا ادامه روند مداوای این عزیزان در قرنطینه خانگی و به دور از اجتماعات انجام گیرد.

وی وضعیت شیوع کرونا را در شهرستان‌های سرعین، نیر و نمین، زرد اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، گرمی، کوثر، خلخال، اصلاندوز و مشگین شهر را در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا دانست.

نارنجی شدن وضعیت کرونا به معنای اتمام این بیماری نیست

حبیب زاده با بیان اینکه متأسفانه طی چند روز اخیر و به خصوص بعد از بازگشایی محدودیت‌های کسبه و بازاریان استان شاهد تجمع غیر ضروری افراد در خیابان‌ها و پیاده روها هستیم گفت: شهروندان دقت داشته باشند ادامه روند وضعیت نارنجی کرونا در استان اردبیل به رفتار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هم استانی‌ها بستگی دارد و مردم از هرگونه خروج غیر ضرور از خانه باید پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در صورتی که به روند پیاده روی های کرونایی و تجمع در مراکز خرید ادامه دهیم وضعیت کرونا در هفته‌های آینده به وضع سابق باز خواهد گشت و تمامی زحمات و تلاش‌های ناشی از اعمال محدودیت‌ها و رعایت کسبه و بازاریان به هدر می‌رود.

وی از شهروندان خواست از شب نشینی و برگزاری دورهمی در شب یلدا خودداری کرده تا با کنترل بیماری زمستان آرامی را از نظر شیوع ویروس کرونا سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار