کد خبر: ۹۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 10 September 2015

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز ازفعالیت 42 دستگاه تردد شمار در21 نقطه از محورهای مواصلاتی استان خبرداد.

قاسم باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۱ دوربین نظارت تصویری در محور کرج چالوس،9 دوربین درآزادراه تهران - کرج - قزوین، یک دوربین در محور قدیم کرج - قزوین و یک دوربین در محور اشتهارد- بویین زهرا نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین چهار ایستگاه ثبت پلاک نیزدرآزادراه کرج - قزوین و ابتدا و انتهای محور کرج- چالوس قرار دارد.

وی ادامه داد: به جز دوربین‌ها،42 دستگاه تردد شمار نیز درمحورهای موصلاتی استان نصب هستند.

باقری درادامه به معضل مسافران عبوری حاشیه اتوبان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه اتوبوس‌هایی که در حال عبور از استان البرز هستند، با توقف در حاشیه آزادراه تهران – کرج اقدام به سوار کردن مسافران گذری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: این توقف علاوه بر ایجاد ترافیک، باعث بروز برخی تصادفات رانندگی می‌شود که خسارات معنوی ناشی از آنها قابل جبران نیست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز اضافه کرد: هرچند پلیس راهنمایی و رانندگی غالبا در مبادی ورودی و خروجی شهرستان استقرار دارد تا از عبوری سوارشدن مسافران جلوگیری کند و اجازه ندهد اتوبوس‌ها در محدوده اتوبان توقف کنند ولی همین که یک روز پلیس در حاشیه اتوبان مستقر نشود باز مردم درکنار خیابان می‌ایستند تا سوار اتوبوس‌های گذری شوند.

وی ادامه داد: افرادی که سوار اتوبوس‌های گذری می‌شوند شامل بیمه نخواهند شد و اگر تصادف و یا حادثه‌ای در جاده رخ بدهد خودشان مسئول هستند.

این مسئول درادامه به مسافران توصیه کرد تا ازمراجعه حضوری به ترمنیال برای خرید بلیط خودداری کنند و از امکان خرید اینترنتی بلیط استفاده کنند.

باقری یادآورشد: خرید اینترنتی بلیط علاوه بر صرفه جویی دروقت و انرژی مردم مانع از بروز ترافیک درمحدوده این ترمینال به ویژه درساعات اوج شلوغی خیابان‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: علاوه براین، کسانی که بلیط اینترنتی می‌خرند درروزهایی از سال از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار