کد خبر: ۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر،افشین امیرپور دیلمی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگوی خبری گفت : متاسفانه دستگاههای حفاری غیر مجاز هم اکنون بعنوان مهمترین معضل منابع آب آذربایجان غربی محسوب می شوند.

وی در ادامه گفت : کارگاههای تعبیه ادوات حفاری چاه نیمه عمیق بر روی تراکتور در سطح آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند که ضروری است تا برخورد قانونی جدی با متخلفان صورت گیرد.

دیلمی افزود:متاسفانه این در حالی است که امکان اقدام موثر برای ممانعت از تردد این دستگاهها از سوی مراجع انتظامی وجود ندارد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی معرفی افراد متعدد برای تراکتورهای تجهیز شده به ادوات حفاری چاه غیر مجاز را نیز یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و اعلام کرد: متاسفانه برخی توقیف نیز از سوی مراجع ذیصلاح رفع توقیف می شوند.

امیرپور دیلمی با اعلام اینکه عملا توان برخورد قانونی و جدی با متخلفات حفر چاههای غیر مجاز نیمه عمیق در استان را نداریم، عنوان کرد: ناچیز بودن جرایم احکام قضایی صادر شده در خصوص حفاریهای غیر مجاز نیز باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری در سطح استان مشکلات زیادی وجود دارد، یادآور شد: تراکم کاری واحدهای شهرستانی به لحاظ شرایط خشکسالی موجود و عدم استفاده از ظرفیت گروههای گشت و بازرسی از جمله مشکلات اجرای این قانون است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد:عدم مراجعه بخش قابل توجهی از مالکان چاههای فاقد پروانه موجود در لیست وزارت نیرو هم از جمله مشکلات ساماندهی و اجرای قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری استان است.

دیلمی عدم تکمیل مدارک پرونده از وی متقاضیان، عدم تمایل به شراکت در بهره برداری از یک حلقه چاه برای چاههای فاقد پروانه بهره برداری واقع در حریم یکدیگر را از دیگر مشکلات پیش رو برای اجرای این قانون برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار