مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در حالیکه متوسط سرانه ورزشی کشور ۷ دهم متر مربع است این سرانه در استان اصفهان کمتر از ۴۶ صدم درصد است که این امر استان اصفهان را در رتبه ۲۵ کشوری سرانه ورزشی قرار داده است.
کد خبر: ۹۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 01 January 2021

سیدمحمد طباطبایی یکی از مواردی که باعث ضعیف بودن سرانه ورزشی استان اصفهان شده را طرح‌های ورزشی ناتمام دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ طرح ورزشی نیمه تمام در استان اصفهان داریم که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصدی از ۱ تا ۹ سال است که همچنان تکمیل نشده و روی زمین مانده است.
وی افزود: متاسفانه در خیلی از این طرح‌ها آمایش سرزمینی مناسبی انجام نشده طرح‌هایی که شاید کمک زیادی به ورزش نکند و حتی بار اضافه مالی هم برای ورزش به دنبال داشته باشد و از طرفی بجای تکمیل طرحی که آغاز شده طرح‌های دیگر کلنگ زنی می‌شود و سبب می‌شود تکمیل هر دو طرح به موقع انجام نشود.
مدیرکل ورزش و جوانان افزود: تاخیر در اتمام و تکمیل این طرح‌ها باعث شده حالا پس از سال‌ها بجای هزینه برای تکمیل آن برای تعمیر و بازسازی برخی از آن‌ها هزینه دوباره و سنگین تری انجام دهیم و این یعنی حیف شدن پول بیت المال.
سید محمد طباطبایی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه لازم است گفت: امسال برای این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت محقق شدن آن می‌توانیم بیش از ۶۰ درصد این طرح‌ها را تا اواسط سال آینده به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال و بهره برداری برخی از این طرح‌ها حدود ۲۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان اصفهان اضافه خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: خیران ورزش یار و بخش خصوصی دو ظرفیتی است که می‌توان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد همانطور که قبلا در خیلی از این طرح‌ها از آن‌ها بهره برده ایم و به کمک ورزش آمده اند که نمونه بارز آن ورزشگاه بزرگ نقش جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار