مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: افراد بدون علامت یا با علائم خفیف، سرماخوردگی زودتر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 02 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سارا شاه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: خوشبختانه آمار مبتلایان و موارد فوت بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان کرمانشاه رو به کاهش است که این نوید دهنده وضعیت مناسبی است، اما این وضعیت کاملا شکننده است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان ما توصیه نمی‌کنیم، مردم آزادانه و همانند زمان قبل از کرونا رفتار بهداشتی داشته باشند، رعایت دقیق پروتکل‌های و اصول بهداشتی باید تا زمان قطع کامل زنجیره انتقال ویروس و این اپیدمی همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در این زمان که آمار مبتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کرده کاری که در حوزه بهداشت به صورت گسترده در حال انجام است بیماریابی و شناسایی بیماران با علائم خفیف است، بنابراین تقاضا داریم با کوچکترین علائمی شبیه علائم سرماخوردگی برای انجام تست به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

شاه‌آبادی تصریح کرد: خوشبختانه برای گرفتن آزمایش کووید ۱۹ هیچگونه محدودیتی نداریم و با تلاشی که مسئولان حوزه دانشگاه علوم پزشکی از نظر تامین کیت آزمایشگاهی و وسایل نمونه‌برداری انجام داده‌اند، هیچگونه مشکلی در سطح استان وجود ندارد.

وی آزمایش پی. سی. آر را برای تمامی گروه‌های سنی کاملا رایگان اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت جواب آزمایش مشخص می‌شود که این کمک می‌کند تا بیمارانی که تست کرونا مثبت دارند به موقع شناسایی و اقدامات لازم همانند قرنطینه و جداسازی بیمار از افراد سالم را انجام دهیم تا بیماری گسترش پیدا نکند با ادامه این روند می‌توانیم در آینده امیدوار باشیم که زنجیره انتقال را قطع کنیم.

شاه‌آبادی تصریح کرد: وقتی مورد مثبتی از کرونا به بهورزان و مراقبان سلامتی تمام پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام می‌شود با خانواده فردی که بیمار کرونا مثبت دارد تماس گرفته می‌شود و با هماهنگی تیم‌های مراقبتی که در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند به درب منزل مراجعه و تست سریع انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار