معاون سیاسی فرمانداری تهران با بیان اینکه آلودگی تهران با تعطیلی کارخانه های روغن نباتی پارس قو و معادن شن و ماسه متوقف نمی شود، گفت: خروج این کارخانه ها از تهران باید با برنامه ریزی انجام شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 12 September 2015
علی اصغر ناصربخت با بیان اینکه کشور تا چه زمانی باید تاوان کارهای بی برنامه را بدهد، افزود: برای خروج این دو کارخانه از شهر تهران برنامه ای وجود ندارد. 
وی گفت: در دولت تدبیر و امید کاری را بدون داشتن برنامه و فکر نمی توان انجام داد.
ناصربخت با اشاره به مسایل موجود در جریان خروج کارخانه روغن نباتی پارس قو از تهران خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از کارکنان این کارخانه نیروی کار تخصصی و تحصیلکرده اند و نمی توان به عنوان کارگر ساده به کار گرفته شوند.
وی با بیان اینکه پیش از هر اقدامی باید تکلیف کارگران این کارخانه مشخص شود، یادآور شد: شهرداری تهران به دنبال کوچک سازی بدنه خود است و چگونه می تواند 700 کارگر کارخانه پارس قو را بکارگیرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه در کمیسیون کارگری شورای تامین تهران، مسایلی از این دست مطرح می شود، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ظالمانه، بخش عمده ای از صنایع با مشکل جدی در تامین منابع مالی برای نیروی انسانی مواجه هستند.
معاون سیاسی فرمانداری تهران با تاکید بر اینکه هر مسوولی باید در چارچوب وظایف خود اظهار نظر کند گفت: این کارخانه باید در برهه زمانی تعیین شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دستگاه تخصصی و متولی آن، منتقل شود.
ناصربخت تصریح کرد: درحال حاضر با جمع آوری پساب و نصب فیلتر، آلودگی های این کارخانه کاهش یافته است.
وی گفت: درخصوص تعطیلی کارخانه های شن و ماسه منطقه 18 شهرداری نیز اشتغال نیروی کار و متروک شدن محوطه این کارخانه ها، تامین منابع ساخت و ساز جایگزین و سرمایه لازم مجموعه تاکا برای ساخت و ساز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری درحال حاضر اجازه فنس کشی به مالکان اراضی معادن شن وماسه را نمی دهد، گفت: متروکه شدن این کارخانه ها فضا را برای حضور ارازل و اوباش و معتادان در این محل فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بدنبال تعامل، ارتباط و هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان شهر هستیم، تاکید کرد: در خصوص آلودگی این کارخانه ها، اداره کل محیط زیست مرجع رسیدگی است و باید در این خصوص نظر تخصصی ارائه دهد.
خروج کارخانه های شن و ماسه واقع در منطقه 18 شهرداری تهران و کارخانه روغن نباتی پارس قو در بزرگراه بعثت، از سال های گذشته در دستورکار مدیریت شهری پایتخت قرار داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار