از سوی دیگر در صورت تایید این تخلف و ظلم به معلولان ذهنی و جسمی آیا می‌توان به گزارش دستگاهی که خود به دلیل عدم نظارت و کنترل صحیح عامل چنین جرمی بوده، اعتماد کرد؟
کد خبر: ۹۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 12 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: در هفته های اخیر اخبار نگران کننده و تکان دهنده ای از احتمال شکنجه معلولان ذهنی در یک مرکز نگهداری معلولان در ولدآباد استان البرز منتشر شد.
بلافاصله مدیر کل بهزیستی استان البرز به این شایعات واکنش نشان داد و گفت: گزارشي در خصوص شكنجه معلولان يك مركز نگهداري معلولان در ولد‌آباد منتشر شده كه در حال بررسي صحت و سقم آن هستيم. ازآنجايي كه احتمالاتي درخصوص صحت اطلاعات منتشرشده مي‌رفت، بهزيستي استان براساس اختيارات قانوني خود اقدام به پلمب مركز مذكور كرده است.
افروز بهرانی در حالی که تاکید داشت هنوز هيچ مدرك و ادله قابل قبولي درخصوص شكنجه معلولان با سگ و زنجير در اين مركز يافت نشده است، می گفت:‌ بهزيستي البرز درحال بررسي تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته اين مركز است. براي يافتن شواهد و مدارك احتمالي، تصاوير ضبط شده از شش ماه گذشته اين مركز بررسي مي‌شود.
وی همچنین می گفت که مديريت اين مركز ادعا مي‌كند در مدت زماني كه در مركز حضور نداشته تخلفاتي صورت گرفته ولي اين تخلفات به بزرگي آنچه دررسانه‌ها منعكس شده نيست. مديراين مركز مي‌گويد چطور ممكن است درطول 13 سالي كه از فعاليت اين مركز مي‌گذرد هيچ موردي از شكنجه معلولان گزارش نشده باشد ولي طي مدت كوتاهي هجمه گسترده‌اي درخصوص وضعيت نگهداري اين معلولان ايجاد شود؟
بلافاصله پس از انتشار تصاویر تکان دهنده از این مرکز، مردم می پرسیدند که چه برخوردی در صورت تایید تخلفات با متخلفان خواهد شد که مدیر بهزیستی البرز در پاسخ به این سوالات می گفت: بهزيستي استان مجوزي براي تعطيلي و پلمب اين مركز ندارد؛ چرا كه هنوز شواهدي دراين خصوص تاييد نشده است.
اما به نظر می رسد که موضوع فوق به همین سادگی نبوده و دستگاه‌های دیگر به ویژه نهادهای نظارتی به موضوع ورود پیدا کرده اند.
از جمله آنکه عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس در واکنش به خبری مبنی بر شکنجه و اذیت و آزار در یک مرکز نگهداری معلولان در استان البرز، گفت: درصورت اثبات این اتفاق کمیسیون بهداشت مجلس ناظری را برای پیگیری‌های بیشتر و شفاف سازی به این مرکز فرستاده تا موضوع کاملا روشن شود.
از سوی دیگر حاجی رضا شاکرمی دادستان کرج نیز اعلام کرده است که به تازگی پرونده‌ای درخصوص آزار و اذیت معلولان یک مرکز نگهداری در ولدآباد محمد شهر به دستگاه قضا ارجاع شده است.
وی خاطرنشان کرد:‌ اطلاعات موجود دراین پرونده کافی نیست و منتظر ارائه گزارش توسط بهزیستی برای تکمیل این پرونده هستیم. بهزیستی ملزم است با مراجعه به این مرکز و جمع‌آوری اسناد و مدارک و بررسی اتفاقات صورت گرفته گزارش مبسوطی به دستگاه قضا ارائه دهد.
وی ادامه داد: پس از تکمیل اطلاعات این پرونده و رفع نواقص موجود، دستگاه قضا وارد عمل می‌شود و درصورتی که شواهد و مدارک، اخبار منتشر شده را تایید کند با متخلفان به شدت و بر اساس قانون برخورد می‌شود. 
دادستان کرج گفت: به طور قطع گزارش درخواست شده از بهزیستی تا اوایل هفته آینده به دستگاه قضا ارسال و پس ازآن پیگیری‌های قضایی این پرونده آغاز می‌شود. 
حال این پرسش مطرح می شود، چگونه موضوع صلاحیت و عملکرد مدیران یک مرکز از سال 90 مورد تردید جدی بوده و والدین سوالات و حتی شکایت هایی را مطرح کرده‌اند، اما به تازگی پرونده‌ای در رابطه با آن تشکیل می شود؟
از سوی دیگر در صورت تایید این تخلف و ظلم به معلولان ذهنی و جسمی آیا می‌توان به گزارش دستگاهی که خود به دلیل عدم نظارت و کنترل صحیح عامل چنین جرمی بوده، اعتماد کرد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار