معاون میراث فرهنگی کشور
گردشگران داخلی و خارجی هنگام بازدید توقع دیدن از یک باغ جهانی را دارند شهر و یا استانی که باغ‌های تاریخی در آن‌ها وجود دارند، تبدیل به یک مقصد جهانی گردشگری نیز می‌شوند
کد خبر: ۹۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 13 September 2015
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمدحسن طالبیان در حاشیه بازدید از بافت قدیم و بازار بزرگ کرمان با تاکید براینکه باید اطراف بناهای شاخص تاریخی آزاد سازی شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود نهادهای دولتی و خصوصی سازمان میراث فرهنگی را در این امر یاری رسانند.
معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: باید همه نهادها و ارگان‌ها برای حفظ بافت قدیم کرمان تلاش کنند.

طالبیان با تاکید بر اینکه اجرای هر گونه طرح عمرانی در محدوده بافت قدیم و بناهای تاریخی نیازمند کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی است، ادامه داد: از تمامی نهادهای دولتی و خصوصی انتظار می‌رود به این اصل مهم پایبند باشند.
وی با اشاره به بازدید خود از باغ شاهزاده ماهان، افزود: این باغ در فهرست میراث جهانی قرار دارد و جواهر باغات ایرانی محسوب می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی هنگام بازدید توقع دیدن از یک باغ جهانی را دارند،تصریح کرد: باید با حفظ ضوابط مرتبط در نگهداری اینگونه جاذبه‌های گردشگری که جنبه جهانی دارند، بکوشیم.
وی با بیان اینکه شهر و یا استانی که باغ‌های تاریخی در آن‌ها وجود دارند، تبدیل به یک مقصد جهانی گردشگری نیز می‌شوند،خاطرنشان کرد: شهر ماهان دارای اماکن تاریخی دیگری است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
تخریب نشود
درود بر کرمانیهای عزیز و دوست داشتنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار