رئیس قرار گاه عمار گفت: حضرت ابوطالب(ع) با دفاع از پیامبر اسلام به مسلمانان درس بزرگی داد و در این راه ذره ای از پشتیبانی پیامبر در مقابل دشمنان دست برنداشت.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 10 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مهدی طائب در افتتاحیه همایش ابوطالب حامی پیامبر اعظم، اظهار کرد: حضرت ابوطالب برای حمایت از نبی مکرم اسلام تلاش کرد که ایمانش به پیامبر پنهان بماند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) سردار پیامبر (ص) بود، تصریح کرد: این مقام عظیم الشان سردار گمنام پیامبر به شمار می رفت.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به نقش حضرت ابوطالب (ع) در رسالت پیامبر بیان کرد: تا زمانی که حضرت ابوطالب(ع) زنده بود فرماندهی مبارزه با دشمنان پیامبر را برعهده داشت و به نوعی مذاکره کننده اصلی محسوب می شد.

وی با بیان اینکه حمایت حضرت ابوطالب (ع) موجب درخشش مقاومت می شد، تصریح کرد: امروز نیز نمونه های بارز این مقاومت ها در جهان اسلام قابل مشاهده است.

طائب با تاکید براینکه عمل صالح از جمله ویژگی های یک مومن است، عنوان کرد: حضرت ابوطالب(ع) با عمل صالح از دنیا رفت و نامش در دل‌های شیعیان ماندگار است و اینها نشانه های ایمان این شخصیت بزرگ است.

وی با اشاره به درس هایی که حضرت ابوطالب (ع) به ما داد، گفت: نخستین درسی که حضرت ابوطالب(ع) به ما داد، این بود که برای لحظه‌ای دست از دفاع و پشتیبانی برنداشت و حتی قبل از پیامبر(ص) نیز اقدامات زیادی برای دفاع از اسلام انجام داد.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب درحد جان از پیامبر(ص) حمایت کرد، گفت: ایشان جان و مال را فروخت و حتی در مواقعی از آبرویش هم خرج کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار