مدير كل مخابرات استان البرز گفت: اکنون ۴۰ هزار برد «اف تی اچ » برای واگذاری به مشترکان در سطح استان آماده است و در مجموع واگذاری انشعاب فیبر نوری تا ۱۰۰ هزار مشترک ظرفیت سازی شده است.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 10 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیر کل مخابرات استان البرز با بیان اینکه کاهش یا حذف تدریجی شبکه های سیم مسی در برنامه کاری مخابرات استان قرار دارد، بیان داشت: توسعه شبکه فیبر نوری و ارائه خدمات در این بستر در دستور کار قرار گرفته اما بسیاری از مشترکان به دلایل مختلف به سمت استفاده از این ظرفیت نیامده اند.

وي افزود: ما توانستيم در استان البرز با توجه به وسعت جغرافيايي كم ، ٦١ كيلومتر توسعه فيبر نوري داشته باشيم و با توجه به فشردگی البرز در بحث صنعتی و امثال آن سختی کار توسعه فیبر نوری بسیار زیاد است ،همچنين در توسعه فيبر نوري روستايي نيز عمليات موفقي را پشت سر گذرانده ايم .  و با توجه به فشردگی البرز در بحث صنعتی و امثال آن سختی کار توسعه فیبر نوری بسیار زیاد است.

مدیرکل مخابرات استان البرز ادامه داد: تاکنون پنج هزارو۵۰۰ مشترک در استان البرز از شبکه فیبر نوری بهره برده اند در حالیکه تا ۱۰۰ هزار مشترک ظرفیت وجود دارد.

وی گفت : ۹۵ درصد امکانات و تجهیزات شبکه فیبر نوری استان بدون مشترک خالی مانده که باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

شجاعی بیان داشت : شبکه فیبر نوری به لحاظ سرعت و پهنای باند به مراتب بهتر از سایر شبکه های اینترنتی است و باید از این ظرفیت در منازل ، مکان تجاری و اداری استفاده بهینه شود.

 مدیرکل مخابرات استان البرز با اشاره نقش مخابرات در كرونا و مشکلات ناشی از شیوع اين ویروس گفت : امروزه با ايجاد باند پهناور و با دسترسي حد اكثر در نقاط استان تلاش خود را كرده ايم تا از این ظرفیت در خدمات تجاری ،خرید و فروش و غيره .. به شهروندان در بستر فضای مجازی بهترين خدمت را بدهيم.

شجاعی گفت: در بخش تلفن ثابت یک میلیون و ۳۰۰ شماره در استان نصب شده است که حدود یک میلیون و ۸۰ هزار و۸۰۰ شماره آنها فعال است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۶۷ هزارو ۵۰۰ خط اینترنت « ای دی اس ال» در سطح استان داریم که بیش از ۵۰ هزار خط آن امسال نصب شده است .

مدیرکل مخابرات البرز بیان داشت : در بخش اینترنت « وی دی اس ال» که از سرعت بالاتری برخوردار است تاکنون چهارهزارو ۳۲ خط در استان ایجاد شده که یک هزارو ۶۴۰ خط آن فعال می باشد.

مدیرکل مخابرات البرز بیان داشت: در حوزه سرویس دیتای تجاری منصوبه ما چهار هزارو ۶۴۰ خط است که حدود سه هزار خط آن فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار