مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: نیروهای هلال احمر به ۹ فرد سرگردان در کویر حاج علی قلی دامغان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 24 March 2021

 

هلال احمر به ٩ گردشگر گرفتار در کویر دامغان امدادرسانی کرد

 

به گزارش ایرنا، مظفر محمدخانی بامداد چهارشنبه اعلام کرد: در پی گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان، ساعت ۲۰ سه شنبه سوم فروردین ۱۴۰۰، گیرافتادن ۹ نفر در کویر حاج علی قلی به پایگاه امداد و نجات گزارش شد. 

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از اعلام حادثه، تیم ۲ نفره از پایگاه مرکزی دامغان برای انجام این عملیات اعزام شدند.

وی افزود: این عملیات ساعت ۲۲ خاتمه یافت و در پی این حادثه، امدادرسانی به افراد در راه مانده و گرفتار در کویر، انجام شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار داشت: وجود جاذبه های گوناگون و منحصر به فرد مناطق کویری سبب می‌شود که افراد زیادی از این مناطق بازدید کنند که در برخی موارد آشنا نبودن با کویر و مخاطرات موجود در آن باعث مفقودی و گرفتاری آن‌ها می‌شود. 

به گزارش ایرنا، کویر حاج علی‌قلی در کیلومتر ۵۰ محور دامغان به جندق قرار دارد. 

 حرکت در این مناطق بدون راهنما با ضریب بالای خطر گم شدن همراه است، بنابر این اعزام گروه های گردشگران به صورت گروهی یا انفرادی در بازدید از این مناطق و حضور راهنمایان محلی که اشراف کامل به این منطقه دارند ضروری و حائز اهمیت است.

جمعیت هلال احمر استان سمنان در حال حاضر چهار سازمان فعال در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی و یک موسسه علمی کاربردی را زیرمجموعه خود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار