در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: حدود 11 میلیون جوان بین 18 تا 35 سال کشور با وجود قرارگیری در سن طلایی ازدواج هنوز در دوران مجردی به سر می‌برند که این مساله بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۹۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریزحسن استوار آذر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، با اشاره به افزایش 9.8 درصدی آمار طلاق استان در مقایسه با 5 ماهه سال گذشته، اظهار داشت: آمار طلاق استان آزار دهنده است و باید مسوولان امر اهتمام بیشتری به این موضوع مبذول داشته و مسایل مربوط به ایجاد اشتغال و مقابله با هجمه‌های فرهنگی را رفع و رجوع کنند.

وی افزود: آمار ازدواج در استان در 5 ماهه امسال نسبت به گذشته 7.1 درصد کاهش یافته که این آمارهای طلاق و ازدواج هشداری است نسبت به افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان که مسوولان ذیربط باید با جدیت به این موضوع ورود یافته و با از میان برداشتن موانع ازدواج و حل مسایل مربوط به اشتغال جوانان در پایداری و دوام زندگی ایشان بکوشند.

علی جعفری آذر مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : جمعیت آذربایجان شرقی را بر اساس سرشماری سال 90 سه میلیون و 724 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ ولادت هم اکنون نرخ جمعیت استان سه میلیون و 831 هزار نفر می باشد.

وی با بیان اینکه 99.8 ثبت ولادت و 99.4 ثبت فوتی های سال گذشته استان در مهلت قانونی انجام شده است، گفت: در ثبت وقایع حیاتی رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.

وی پراکندگی جمعیت استان را 4.9 درصد جمعیت کشور اعلام کرد و گفت: از لحاظ شمار جمعیت رتبه شش کشوری را داریم.

جعفری آذر، آذربایجان شرقی را از نظر نرخ ولادت جزو استان های پایین دانست و افزود: با 18.2 درصد، بیستمین استان از نظر ولادت هستیم، در حالیکه طبق برآورد کارشناسان باید میزان جمعیت هر خانوار 2.1 باشد، سهم جمعیت هر خانوار در استان 1.7 می باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان، نرخ ازدواج ثبت شده در سال گذشته را 10.5 درصد اعلام کرد و گفت: در نرخ ازدواج بالاتر از میانگین کشوری و جزو استانهای میانی هستیم که ملکان بالاترین و هریس پایین نرخ ازدواج را دارند.

جعفری آذر اضافه کرد: سال گذشته 40 هزار و 731 مورد ثبت ازدواج در استان داشتیم که نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

وی میانگین نرخ طلاق در کشور را 2.1 درصد اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی با 2.3 درصد طلاق همردیف میانگین کشوری هست که نسبت به سال قبل از آن 4.3 درصد افزایش داشته است.

جعفری آذر تعداد ولادت ثبت شده استان در پنج ماه سالجاری را 30 هزار و 983 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش یافته است.

وی همچنین تعداد طلاق ثبت شده سالجاری را سه هزار و 271 مورد برشمرد و گفت: دو هزار و 590 مورد طلاق شهری و 681 مورد طلاق روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال استان ازدواج های ثبت شده را نیز 17 هزار و 569 مورد در سالجاری اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد ازدواج در استان کاهش یافته است.

جعفری آذر اضافه کرد: متوسط سن ازدواج آقایان در استان 28.5 و زنان 24.5 سال می باشد که یکهزار و 685 مورد، ازدواج زیر 15 سال می باشد.

جعفری آذر میزان طلاق ثبت شده آذربایجان شرقی در پنج ماهه امسال را سه هزار و 300 مورد ذکر کرد و گفت: 80 درصد طلاق ها شهری و 20 درصد نیز روستایی هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :