رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: پذیرش مهمان و برگزاری دورهمی ها در نوروز دلیل اصلی قرمز شدن وضعیت این شهرستان و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا است.
کد خبر: ۹۵۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 13 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر رضا منصوری افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز گذشته ۱۲۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا در قصرشیرین داشتیم که همگی مهمان از دیگر نقاط کشور داشته و یا با خانواده هایی که مهمان داشتند دورهمی و ارتباط داشته‌اند.

وی اظهار داشت: روز گذشته نیز شاهد فوت یک خانم ۴۳ ساله بر اثر کرونا بودیم این فرد هیچ گونه سابقه بیماری نداشت.

منصوری تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم که توصیه ها و موازین و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و آنها را جدی بگیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در مجموع ۶۲۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۲ تن جان باختند و اکنون نیز سه مورد بستری در قصرشیرین یا بیمارستان مرکز استان داریم.

منصوری اضافه کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرستان، تمام مشاغل گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل می شوند و به جز مشاغل ضروری سطح یک از فعالیت واحدهای دیگر ممانعت می شود.

او یادآور شد: برای عبور از این وضعیت همکاری مردم ضرورت دارد و باید دست بدست هم داده تا با مهار و مدیریت این وضعیت بتوانیم از این موج عبور کنیم.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در کمین همگان و در موج جدید همه گروه های سنی درگیر و موارد ابتلای افراد جوان و کودک نیز بسیار زیاد است از این رو از مردم می خواهیم نسبت به تعطیلی دورهمی خانوادگی، پرهیز از تردد و سفرهای بی مورد و غیر ضرور و همچنین رعایت بهداشت، شستشوی دست ها و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی اقدام کنند زیرا این موارد تنها راه مقابله با ویروس کروناست که باید آن را جدی گرفت.

او با دعوت از مردم برای در امان ماندن از خطر کرونا در منزل به عنوان بهترین راه مقابله با این ویروس، گفت: پایبندی به اعمال محدودیت ها نشان دهنده احساس مسوولیت افراد در قبال سلامتی خود، خانواده و دیگران است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار