مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد:
بیژنی از آزادی ۲۸۰ نفر از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 17 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از واحد اطلاع رسانی زندان های استان منصور بیژنی اظهار داشت: میزان کل بدهی این افراد قریب به ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که با مداخله کمیته های صلح و سازش و شورای های حل اختلاف زندان ها و تلاش و اهتمام مددکاران افزون بر ۱۶۰میلیارد تومان از سوی شکات و طلبکاران بخشیده شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مابقی بدهکاری این افراد از طریق آورده زندانیان ، تسهیلات بانکی ، کمهای بلاعوض، منابع ستاد دیه و یاری خیرین و نیکوکاران بوده است .

این مقام مسؤل تصریح کرد: در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، بازپروی و بازسازی شخصیت زندانیان با هدف باز اجتماعی شدن آنان با ارائه برنامه های فرهنگی و تربیتی، آموزشی و ورزشی، حرفه آموزی و اشتغال و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زندان ها انجام می گیرد.

بیژنی بیان کرد: انتظار بر این است که همه نهادها و دستگاه های مختلف مجموعه زندان ها را در انجام این رسالت یاری رسانند زیرا که زندانیان بخشی از شهروندان جامعه بوده و جز سلب آزادی سایر حقوقش باید محترم شمرده شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی غیربزهکار هستند که حبس آنان دارای پیامدهای منفی متعدد برای اعضای خانواده آنان و جامعه است.

منصور بیژنی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونایی که جشن های گلریزان برای جمع آوری کمک به زندانیان جرائم غیر عمد برگزار نمی گردد؛ افزود: از همه ی افراد حقیقی و حقوقی، خیرین و نیکوکاران و نهاد ها و دستگاههای ذیربط استمداد یاری می طلبیم تا در این ماه عزیز خدا گره ای از اینگونه زندانیان بردارند و لبخند را بر لبان خانواده های آنان بنشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار