قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس از ایجاد تدابیر ویژه برای کنترل نوسانات قیمت فروش محصولات کشاورزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 16 September 2015
وی افزود: این سازمان به طور روزانه ،هفتگی و ماهانه ،قیمت انواع محصولات کشاورزی و کالا های اساسی را رصد و وضعیت  قیمت هارا با سایر استان ها و کشور بررسی می کند .
 
دکتر محمد مهدی قاسمی گفت :استان فارس، استان مستعدی در زمینه کشاورزی بوده و از ظرفیت های ویژه ای در این بخش برخوردار است که با بهره مندی از این ظرفیت ها می توان شاهد پیشرفت های چشمگیر درحوزه کشاورزی و اقتصادی استان بود.
 
وی به ظرفیت های مناسب استان برای توسعه در حوزه هایی چون باغات، شهرک های کشاورزی، پرورش مرغ و ماکیان، پرورش دام سبک، پرورش ماهی و... اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی اصولی در این بخش  می توان درجهت ارتقا تولیدات بخش کشاورزی در استان  فارس گام برداشت.
 
قاسمی ادامه داد: قیمت محصولات  از مهم ترین مسائلی است که سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  بر روی آن حساسیت ویژه ای دارد و از طرق مختلف درپی تثبیت  این موضوع است زیرا ثبات بازار محصولات کشاورزی از جمله موضوعاتی است که مردم همواره خواستار آن بوده اند.
 
وی با بیان اینکه برای ثبات بازارنیازمند هماهنگی ویژه بین اصناف، تولیدکنندگان و بخش های دولتی هستیم، گفت:برای ایجاد ثبات دربازاروکنترل نوسانات قیمت بایدهمدلی ویژه ای بین این بخش هاایجادشودکه ستادتنظیم بازارکه دراستان های مختلف شکل گرفته است وظیفه این هماهنگی و کنترل نوسان قیمت ها رابرعهده دارد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه تا زمانی که محصولی به صورت خام صادر شود، مشکلات این حوزه حل نخواهد شد تصریح کرد: باید بتوانیم محصولات کشاورزی را فرآوری کنیم تا از این طریق ارزش افزوده بیشتر و درآمد دلاری بیشتری را برای استان کسب کنیم و به اقتصاد استان رونق ببخشیم.
 
قاسمی با اشاره به تلاش دولت تدبیروامید برای کنترل بازار گفت: در طول این دو سال، بازار محصولات کشاورزی  کمترین نوسانات قیمتی را به خود دیده است .
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: به جز حبوبات و گوشت مرغ، در 9 گروه غذایی دیگر همچون گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات، چای، قند و شکر، روغن نباتی، برنج، میوه های تازه و سبزی های تازه تغییر قیمت چندانی مشاهده نمی شود.
 
ایشان اظهار کرد: اکثر کشورهای پیشرفته دنیا محصولات کشاورزی خود را در قالب بورس عرضه می‌کنند که در استان فارس نیز این پتانسیل وجود دارد و محصولات زراعی و باغی و حتی تولیدات بخش دامی را می‌توان در بورس کالای کشاورزی عرضه کرد، در این صورت نوسانات قیمت کنترل ومحصولات با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
 
رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان  فارس با بیان اینکه باید شرایط نگهداری و انبارها را مهیا کنیم عنوان کرد: برای این که محصولات کشاورزی را در بورس قرار دهیم باید شرایط نگهداری و انبارها را فراهم کنیم و در زمینه ایجاد انبارهای  سرد،جهش داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان باید بازاریابی قوی داشته باشند، تصریح کرد: صادرکننده باید بازاریاب داشته باشد و ارتباط خود را با اتاق بازرگانی افزایش دهد تا بتواند محصول خود را به کشورهای دیگر صادر کند و فقط متکی به یک کشور  نباشد  .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار