معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مساله ازدواج و ترویج و افزایش آن در جامعه نیازمند فرهنگ سازی در ابعاد مختلف از جمله ازدواج به هنگام است.
کد خبر: ۹۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 16 September 2015
علی رضایی،در نشستی به مناسبت هفته ازدواج در جمع خبرنگاران بیان کرد: مساله کاهش ازدواج و افزایش طلاق دلایل آشکار و پنهانی دارد که عمده ترین مشکل بخش آشکار آن اشتغال و مسکن و مهمترین معضل پنهان آن، بالارفتن سن ازدواج است.

وی افزود: هم اینک سن ثبت ازدواج در شهر شیراز درآقایان 30 سال و در خانم ها 27 سال، میانگین شروع زندگی مشترک حدود 34 سال و میانگین فرزندآوری حدود 38 سال است که این آمار نیازمند توجه بیشتر مسئولان و مردم است.

رضایی اظهارداشت: این آمار می طلبد رسانه ها تعامل بیشتری برای ترویج سنت حسنه ازدواج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج به موقع داشته باشند.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز تفکر و باور ازدواج دیرهنگام در جامعه و بین جوانان ما در حال گسترش است که این تفکر اشتباه که حاصل فعالیت های فرهنگی دشمن در جامعه ماست، زیان های بسیاری را به دنبال دارد.

او ادامه داد: بر اساس کارشناسی های میدانی انجام شده در شرایط کنونی حتی افرادی که دغدغه شغل و مسکن نیز ندارند در سنین بالا ازدواج می کنند و این تفکر آسیب زننده است.

رضایی بابیان اینکه رویکرد ما در بخش ازدواج در استان فارس ترویج ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه است عنوان داشت: اداره کل ورزش و جوانان فارس در زمینه ترویج ازدواج و نهادینه کردن ازدواج به موقع در استان فعالیت هایی ازجمله ارائه مشاوره انجام داده است.

وی گفت: بر این باوریم حرکت ها در بخش ازدواج جوانان نباید مقطعی و به هفته ازدواج منحصر شود بلکه فعالیت ها در این بخش باید به عنوان یک حرکت جریان ساز در طول سال به طور مستمر انجام شود تا تاثیرگذاری مناسب داشته باشد.

رضایی افزود: هم اکنون کمپین ' نه به طلاق' با هدف کاهش آمارهای طلاق در کشور ایجاد شده که امیدواریم با چنین اقداماتی بتوانیم گام های مهمی در زمینه کاهش طلاق در کشور برداریم.

او بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی متولی امور جوانان نیست بلکه ما موظف به سیاست گذاری، تصمیم گیری، پیگیری و ابلاغ مسایل و امور جوانان به دستگاه ها را بر عهده داریم.

وی اظهارداشت: جوانان و مسایل مربوط به آنها یکی از مباحث مورد توجه در کشور است گفت: احیای جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان از برنامه های اصلی ما در فارس است که با جدیت دنبال می شود.

رضایی اضافه کرد: برنامه هایی از جمله برگزاری همایش های ازدواج موفق با حضور استادان دانشگاه در طول سال، برگزاری کارگاه های ازدواج موفق و ارائه مشاوره های رایگان ازبرنامه های این اداره کل در بخش ازدواج در استان است که با جدیت دنبال می شود.

نخستین خانه جوان در کشور در شیراز راه اندازی می شود

او ادامه داد: برای نخستین بار در کشور خانه جوان با هدف ساماندهی امور جوانان تاده روز آینده در شهر شیراز راه اندازی می شود.

رضایی بابیان اینکه این خانه محل تجمع جوانان خواهدبود عنوان داشت: در خانه جوان فضاهایی از جمله کتابخانه و سالن مطالعه، تفریحی و سرگرمی و ورزشی، واحدهای مشاوره و کلاس های آموزشی برای استفاده جوانان تهیه شده است.

وی گفت: همچنین در خانه جوان فضایی برای استقرار سازمان های مردم نهاد جهت ارائه خدمات در بخش های مختلف به جوانان به صورت متمرکز پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار