مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: با تقویت ایستگاه‌های ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند روند اجرایی این کار سرعت گرفته و از مطلوبیت خاص برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 16 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسد حسن‌زاده عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اردبیل اظهار کرد: ما علاوه بر ظرفیت ثبت احوال در شهرستان‌ها و پیشخوان‌های دولتی در ادارات نیز شعباتی را نیز برای ارائه خدمات به متقاضیان کارت ملی هوشمند دایر کردیم تا سرویس‌دهی با سرعت بیشتر و مطلوبیت انجام شود.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی اعم از فوت، تولد، ازدواج و طلاق تا 99 درصد در مهلت قانونی انجام می‌شود گفت: در این زمینه جزو استان‌های پیش‌رو هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل وضعیت مطلوب استان در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی،جمعیت فعلی، 10 سال و 20 سال آینده استان، بررسی آمار ثبت وقایع حیاتی و بررسی آمار ولادت، وفات، طلاق ، ازدواج و کارکرد کارت ملی هوشمند گزارش کاملی ارائه کرد.

حسن‌زاده با قدردانی از توجه استاندار و همکاری بسیار خوب و مستمر اعضا شورای هماهنگی ثبت احوال ، ž مساعدت در راستای تامین اعتبار احداث ساختمان ثبت احوال منطقه یک اردبیل، لزوم توسعه تعاملات و همکاری مراکز بهداشتی درمانی و حذف موانع استقرار نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان‌ها را ضروری اعلام کرد.

وی مساعدت مضاعف در راستای اطلاع‌رسانی خدمات وقایع حیاتی و صدور کارت هوشمند ملی از طریق صدا و سیما، تسهیل و کاهش زمان اعلام موارد وفات ناشی از تصادفات، قتل و پرونده‌های مشابه، مساعدت در راستای تامین اعتبارات و زیرساخت‌های سیستم صدور کارت و شناسنامه، لزوم ساماندهی گورستان‌های سنتی و هماهنگی بیشتر جهت اجرای سیستم‌های مکانیزه ثبت ازدواج و طلاق را خواستار شد.

در این جلسه استاندار اردبیل در سخنانی بیان کرد: آمار ثبت احوال مبنای مطالعات جامعه شناسی و رفتار شناسی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مجید خدابخش سازمان ثبت احوال را جزو اولین دستگاه‌ها در الکترونیکی شدن و خروج از شکل سنتی بوده و مبنای کاملی برای دولت الکترونیک است.

وی تحلیل این آمارها را در آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی مهم دانسته و از اقدام ثبت احوال استان در ساماندهی اسناد راکد و ثبت بیش از 99 درصدی وقایع در مهلت قانونی قدردانی کرد.

خدابخش بر ثبت به موقع فوت و رفع موانع آن از طریق کار گروه‌های مختلف تاکید و از مدیر کل امور اجتماعی استانداری درخواست کردند تا از طریق دانشگاه‌ها و همکاری ثبت احوال استان ، پژوهش‌هایی در خصوص موضوع طلاق در سال‌های اول زندگی در قالب پایان‌نامه اقدام کنند.ž

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار