معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز کرونای هندی در استان مرکزی ثبت نشده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 27 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: در حال حاضر نوع جهش یافته انگلیسی در سطح استان شایع است و از نوع جهش یافته هندی و پاکستانی تاکنون موردی ثبت نشده است.
وی یادآورشد: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و آزمایشگاه مرجع سلامت استان در حال رصد نمونه ها هستیم و امید است که درگیر این نوع از ویروس نشویم، چرا که از تمام ظرفیت استان و حتی بالاتر از توان دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است.
وی تاکید کرد: اگر همکاران در سی تی اسکن و یا یافته های بالینی خود از بیماران، تفاوتی را احساس کردند، هماهنگی های لازم در استفاده از ظرفیت های تخصصی استان برای شناسایی موارد هندی صورت گرفته و همچنین می توان نمونه های مشکوک را به انستیتو پاستور تهران نیز فرستاد تا مطمئن تر شد.
دکتر صادقی گفت: اگر انواع دیگر این ویروس به استان و حتی کشور وارد شود، مطمئنا با توجه به خستگی کادر درمان و فرسایشی شدن این بیماری و برخی از تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را هم برای مردم و هم کادر پزشکی و بهداشتی رقم خواهد زد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر قدرت سرایت پذیری  بالا و انتقال بسیار سریع تر نوع هندی نسبت به انواع قبلی، گفت: متاسفانه با توجه به ضربه مهلک این بیماری در موج چهارم و اینکه هنوز به طور کامل از این پیک عبور نکرده ایم، اگر مردم و مسئولین همکاری لازم را نداشته باشند، امکان درگیری به این نوع(هندی) و یا اتصال موج پنجم بلافاصله بعد از موج چهارم، وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار