مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با تاکید بر اینکه خاموشی ها به نوعی است که از میزان و زمان آن مطلع نیستیم، گفت: اگرچه استان اصفهان از میزان سقف برق تعیین شده از سوی توانیر که ۱۷۰۰ مگاوات بود، عبور نکرده، اما به دلیل گرمای سراسری و کمبود برق در کشور، ناچار به خاموشی شد.
کد خبر: ۹۶۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 23 May 2021

حمید علاقه مندان در خصوص خاموشی هایی که طی دو روز گذشته و بدون اعلام قبلی در استان اعمال شد، اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد به دلیل گرمای شدید هوا، شاهد خاموشی سراسری در کشور بودیم.

وی گفت: قطعی برق به دلیل گرمای شدید که به یک باره اتفاق افتاد و کمبودی منابع آبی که قبلا پیش بینی شده بود، صورت گرفت که هیچ یک از این خاموشی ها در سطح استان مدیریت شده نبود و خاموشی ها به صورت سراسری در کشور رخ داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان درباره برنامه صرفه جویی مصرف برق توسط صنایع و دیگر بخش ها برای جلوگیری از قطعی برق، گفت: ما هنوز برنامه های پیش بینی شده و سقف هایی که جهت صرفه جویی تعیین کرده بودیم را آغاز نکرده ایم، به همین دلیل از مجموعه توانیر پیگیر اجرای این برنامه ها هستیم تا از امروز دوم خرداد آغاز شود.

وی با تاکید بر خاموشی ها به نوعی است که از میزان و زمان آن مطلع نیستیم، تصریح کرد: با این وجود در برق استان و شهرستان جدولی را تنظیم کرده ایم که اگر خاموشی غیرقابل پیش بینی به ما اعلام شد، مطابق آن سقف، برای مردم دسته بندی خاموشی ها مشخص باشد.

علاقه مندان گفت: با توجه به گرمای شدید هوا که به یکباره کشور را فرا گرفت، هنوز شرکت توانیر و در استان ها برنامه های صرفه جویی مصرف برق را اجرا نکرده ایم تا مشخص شود که چه حد باید صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر جداول و سقف ها اعلام شده، اما هنوز برنامه صرفه جویی اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی دو روز گذشته استان اصفهان از پیک مصرف خود عبور نکرده و این خاموشی ها سراسری بوده است، ادامه داد: جدول و برنامه زمان بندی خاموشی ها به این دلیل است که اگر دوباره خاموشی ها از تهران اعلام شد، هم استانی ها به طور موقت بدانند در کدام دسته قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته مصرف برق استان ۱۶۵۰ مگاوات بوده است، گفت: اگرچه میزان سقف برق تعیین شده برای استان از سوی توانیر ۱۷۰۰ مگاوات بود، اما به دلیل گرمای سراسری و کمبود برق در کشور، ناچار به قطعی برق شدیم.

علاقه مندان درباره اینکه اکنون زمان امتحانات دانش آموزان است و با توجه به برگزاری آن به صورت مجازی، قطعی برق نگرانی هایی را برای آنها و خانواده هایشان ایجاد کرده است، گفت: براین اساس شرکت توزیع برق استان و شهرستان بعد از ظهر گذشته (شنبه اول خرداد ماه) جداول خاموشی های احتمالی را برای روز اول و دوم خرداد ماه اعلام کردند.

وی یادآور شد: اگر دوباره خاموشی غیرقابل پیش بینی داشته باشیم در چارچوب این جداول خاموشی ها در استان اعمال خواهد شد و مردم مطابق آن می توانند برنامه ریزی داشته باشند، اما امیدواریم با رعایت سقف اعلام شده و صرفه جویی در مصرف، مشکلی بابت تامین برق در کشور ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که میزان خاموشی ها با توجه به صرفه جویی مردم کمتر باشد، اما اگر از میزان مشخص مصرف عبور کنیم، به طور قطع خاموشی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار