معصومه حسنی خونسار در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: بر اساس بخشنامه‌های ارسالی میز امانت و مخزن کتابخانه‌های عمومی در وضعیت‌های زرد و نارنجی کرونایی باز است و اعضا می‌توانند به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 29 May 2021

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کتابخانه‌ها در وضعیت قرمز تعطیل هستند، اما در دو وضعیت زرد و نارنجی (که البته بخشنامه مربوط به وضعیت نارنجی به تازگی ارسال شده است) مخزن و میز امانت باز است به این ترتیب اعضا می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی مراجعه و منابع مورد نظرشان را در اختیار بگیرند.

وی افزود: اگر چه این شرایط، پیشتر فقط برای وضعیت زرد قابل اجرا بود، اما با ارسال بخشنامه‌های جدید شامل وضعیت نارنجی هم می‌شود و حضور باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا طرحی با عنوان "کتاب در خانه" اجرا شد که بر اساس آن اعضا کتابخانه‌های عمومی می‌توانستند به سامانه کتابخانه‌های عمومی مراجعه، کتاب مورد نظر خود را جستجو و درخواست امانت آن را ارسال کنند.

خونسار ادامه داد: به این ترتیب کتاب‌های درخواست شده توسط کتابدار به راننده اداره یا آژانس تحویل داده می‌شد تا درب منزل به دست درخواست کننده برسد.

وی در خصوص بازگشایی مجدد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: چنانچه وضعیت شهرستان‌ها زرد اعلام شود، کتابخانه‌های عمومی بازگشایی و امکان استفاده از سالن‌های مطالعه و سایر امکانات آن‌ها فراهم است، اگر چه بخش‌های کودک تعطیل اعلام شده و فقط والدینِ کودکان می‌توانند با مراجعه به بخش کودک کتاب مورد نظر فرزندشان را به امانت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی و ارائه خدمات کتابخانه‌های سراسر کشور بر اساس یک آیین نامه سراسری است، گفت: در این ایام فضای مجازی فرصتی برای کتابخانه‌ها ایجاد و هم اکنون هر کتابخانه در شبکه‌های اجتماعی یک صفحه دارد که در آن معرفی کتاب و برگزاری مسابقات انجام می‌شود.

خونسار تاکید کرد: در حال حاضر این صفحات طرفداران زیادی پیدا کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار