انتشارات سرانه، کتاب «سوار نخست» زندگی‌نامه کوروش بزرگ به نظم و سرایش شاعر کرمانشاهی، «شاهرخ کاکایی» را چاپ و روانه بازار کرد.
کد خبر: ۹۶۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا، این کتاب در قطع وزیری، جلد شومیز براق، کاغذ سفید مرغوب، ۱۰۸ صفحه، بهای ۷۰ هزار تومان، تیراژ هزار نسخه، نوبت چاپ اول ۱۴۰۰، با صفحه آرایی «هستی مرادی» و طراحی جلد «فاطمه یزدانی فر» در ۱۱ فصل به چاپ رسیده است.

کاکایی، زاده سال ۱۳۴۵ کرمانشاه است و در بازار مشغول به کار است؛ وی توانایی خارق‌العاده‌ای در سرایش شعر دارد، چنان که دارای اشعار بیشماری است که هنوز منتشر نشده است و تنها سه هزار بیت از آنها در قالب این کتاب چاپ شده است.

ژانر شعر در ادبیات داستانی یکی از ابزارهای بسیار با اهمیت است که اهداف و دغدغه ها و پیام نویسنده را به گونه‌ای آهنگین و موسیقیایی به مخاطبان می‌رساند.

برای خوانندگانی که علاقمند به خواندن شعر هستند، دریافت پیام نویسنده از این طریق لذت زیبایی بیشتری دارد؛ کم نیستند شاعرانی در کرمانشاه قلم می زنند و گاهی شاهد انتشار مجموعه‌ای شعر آنها هستیم.

اما کتاب پیش نوشته از اهمیت دو چندان برخوردار است چراکه زندگی یک انسان بزرگ را روایت می کند که هم از لحاظ تحقیقی- تاریخی اهمیت دارد و هم از لحاظ گونه شاعرانگی که مثنوی و ده هجایی سروده شده است و این کتاب اولین اثری است که از این شاعر توانمند به چاپ می‌رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار