حمیدرضا پوریانی :
مدیرکل زندان استان کرمانشاه از پایین بودن سن ارتکاب جرم در استان خبر داد و گفت: بیشترین درصد جرم در زندان ها مربوط به سرقت است.
کد خبر: ۹۷۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 22 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، حمید رضا پوریانی امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه برگزار شد ، اظهار کرد: کرمانشاه با شروع جنگ تحمیلی اولین استانی بود وارد جنگ شد و همچنین آخرین استانی که جنگ را تحویل داد و نسبت به سایر استان‌ها در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی پیشرفت متقارن نداشته و سبب شده در بعضی از آسیب‌های اجتماعی رتبه بالایی داشته باشد، آنچه در زندان‌ها مشاهده می‌شود چکیده‌ای از استان و ورودی زندانها خروجی عملکرد مسئولان است . بیش از چهار هزار زندانی در زندان‌های استان کرمانشاه محبوس هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۵۰۰ زندانی در مرخصی به سر می‌برند.

پوریانی با بیان اینکه ۹۸ درصد زندانیان استان آقایان و ۲ درصد بانوان هستند،ابراز کرد: ۵۶ درصد از زندانیان دارای مدرک تحصیلی راهنمایی و پایین‌تر و فقط ۲ درصد زندانیان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند که نشان دهنده آمار بالای ترک تحصیل در استان است همچنین ۷۰ درصد زندانیان زیر ۴۰ سال سن دارند که ۲۹ درصد به علت سرقت و ۲۵ درصد به جرم مواد مخدر در زندان‌ها حضور محبوس هستند

وی گفت: در استان کرمانشاه ۲۷۰۰ زندانی حضور دارند که مکررا آزاد و به زندان برمی گردند در بعضی از شهرستان این آمار حتی به یک روز هم نمی رسد و در همان روز آزادی به زندان با ارتکاب جرم برمی گردند.

مدیر کل زندانهای استان ابراز کرد:در زمان شیوع ویروس کرونا زندان‌های استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارای کمترین تعداد مبتلا بوده و از ابتدای سال جاری بیش از۱۴۰۰ تست کرونا و ۱۸ هزار پانصد تب سنجی در زندان‌ ها انجام گرفته و فقط ۴۷ زندانی که از بیرون زندان مبتلا به کرونا شدند.

پوریانی با اشاره به روند زندانی شدن در زندان گفت: زندانی وقتی وارد می‌شود اطلاعات هویتی در سامانه ثبت و معاینه پزشکی می‌شود و مددجو و یک روان پزشک با زندانی صحبت می‌کنند و با انتخاب خود فرد در کلاس‌های فرهنگی و آموزشی شرکت می‌کند.

وی ادامه داد:در حال حاضر ۵۴ نفر در کلاس سواد آموزی شرکت می‌کنند،۵۲ دوره انتقال از مقطع تحصیلی به مقطع بالاتر صورت گرفته و ۲ مورد وارد تحصیلات عالیه شده‌اند و همچنین هفت کتابخانه عمومی با ۳۲ هزار و ۵۱۰ جلد کتاب در زندان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که در طرح پویش نذر کتاب بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب توسط مردم به اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه تحویل شد.

مدیرکل زندان استان کرمانشاه با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن اشتغال و کارآموزی توسط زندانیان تصریح کرد: با همکاری فنی و حرفه‌ای ۱۶۸ دوره آموزشی در ۴۵ رشته در زندان‌های استان کرمانشاه برگزار شده و سه هزار و ۲۵۰ گواهینامه برای افراد صادر شده است که پس از آزادی می‌توانند یا مراجعه به بانک برای اشتغال وام با سود پایین و اقساط طولانی دریافت کنند.

پوریانی افزود: ۶۹۱ زندانی در بندها با انجام صنایع دستی اشتغال داشته و ۸۷ نفر در واحدهای تولیدی که تعداد آنها تا پایان سال به ۵۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند و ۶۲۵ نفر در کارگاه‌های زندان مشغول کار و کارآموزی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و حمایتی اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه بیان کرد: تاکنون ۵۱۴ مورد سرکشی از خانواده زندانیان بی بضاعت، اهدا ۱۴ سری جهیزیه، چهار هزار بسته معیشتی، ۳۸۰ بسته تسهیلات قرض الحسنه، ۲۰ بسته لوازم تحریر صورت گرفته است.

مدیرکل زندان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در طرح پایش زندانیان که توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد  ۱۷۹۲ زندانی از زندان‌ها آزاد شدند که این موضوع شامل زندانیان شرور و سابقه دار نشده و مرحله دوم آن در نیمه دوم تیر ماه آغاز می‌شود.

پوریانی افزود: همچنین در این مدت ۳۰۵ زندانی جرایم مالی با کمک بسیج حقوقدانان و اصناف و کمک‌های مردمی از زندان آزاد شدند و ۱۳ مورد رضایت اولیا دم اتفاق افتاده است.

مدیر کل زندانها با اشاره به اینکه بعضی از خانواده زندانیان نیاز به حمایت دارند افزود:ماه گذشته سازمان زندانها سامانه ای به نام سامانه حمایت طراحی کرده و خانواده زندانیان در سراسر کشور می توانند وارد سامانه شده و مشکلات خود را درج کنند،همکاران ما در نزدیک ترین انجمن حمایتی هر استان به خانواده ها مراجعه و سعی در رفع مشکلات آنها دارند تا کنون ۷۰۰ خانواده زندانی در استان کرمانشاه در این سامانه ثبت نام کردند.

وی در پایان با بیان اینکه زندانیان در داخل زندان در کارگاه های جوشکاری خیاطی سنگ تراشی چرم و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: در هفته قوه قضاییه کارگاه بسته بندی گیاهان دارویی در کانون اصلاح تربیت با به کار گیری ۸ زندانی و کارگاه تولید سفره یکبار مصرف در زندان چشمه سفیدافتتاح می شود،همچنین چندین سوله که جز املاک زندان است برای اشتغال زندانیان در با شرایط مناسب در اختیار افرادی که برای زندانیان اشتغال زایی کند قرار خواهد گرفت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار