تابناک-مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان اینکه آبرسانی به 200 روستا در هرمزگان به صورت سیار انجام می شود گفت: با کمک بنیاد برکت اعتبار لازم برای تامین آب روستای کوه حیدر تامین شده است.
کد خبر: ۹۷۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 27 June 2021

به گزارش تابناك از هرمزگان مهندس امين قصمی مديرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران گفت : امروز با مشكلات حوزه آب در استان هرمزگان مواجه هستيم كه خوشبختانه با حمايت های مسئولین استانی و کشوری در حال تلاش برای برطرف كردن آنها هستيم و گام های بلندی نیز در این راستا برداشته شده است که تکمیل سامانه تامین آب شهر بندرعباس، طرح فاضلاب میناب و آبرسانی به این شهر و روستاهایش از طریق سد سرنی، بهره برداری از اولین طرح فاضلاب روستایی در تیاب و ... از جمله طرح های انجام شده است و طرح های بسیاری نیز در دستور کار است.

وی افزود: مشكلات آبي هرمزگان قابل حل است ، ما در سال هاي گذشته پروژه هاي عظيمي در مجموعه آبي انجام داديم و توانستيم روستا هايي كه در اطراف سد ها بودند اما دسترسي به آب آنجا را نداشتند با خطوط لوله آب رسانی كنيم .


مدير عامل آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: مسئله مهم ديگر كه براي برطرف كردن مشكلات آب مردم در نظر داشتیم ، ايجاد كردن آب شيرين كن ها است كه آب شیرین کن بزرگ بندرعباس با حضور آنلاين رياست محترم جمهور افتتاح شد و بهتر است که بدانید در كشور ما حدود 85 دستگاه آب شيرين كن وجود دارد كه 45 دستگاه آن در استان هرمزگان است و همواره تلاش کرده ایم که سهم استان از آبشیرین کن ها را افزایش دهیم.

قصمی با بیان اينكه يک زمان 80 درصد آب بندرعباس از ميناب تامين می شد؛تصريح كرد : آب شرب شهرستان ميناب در سال های قبل از آب های زيرزمينی تامين ميشد اما در این حوزه مردم به مشکل برخوردند ما ضمن اینکه فشار تامین آب بندرعباس را از میناب کاهش دادیم توانستیم میزان تامین آب مردم و روستاهای این شهر را نیز از طریق آب های سطحی افزایش دهیم و هم اکنون برای حل مشکل افت فشار آب در میناب چاه آبی را به صورت موقت حفر کرده ایم.


أمين قصمي در رابطه با ميزان تامين آب و مصرف آن در استان هرمزگان گفت : تامین آب آب در استان هرمزگان كه در حال مصرف مردم هست ، 43 درصد از طریق آب های زيرزميني ،45 درصد از طريق آب شیرين كن و ١٢ درصد از طريق سد های استان است.

 

اين مقام مسئول تاکید کرد: برای سامانه تامین آب شرب بندرعباس 1000 میلیارد هزینه شده است و گر اين پروژه اجرا نمی شد ما هيچ چاره ای جز جيره بندي آب در بندرعباس نداشتیم .

 

قصمی از آبرسانی سیار به 200 روستا، تامین اعتبار آبرسانی به روستای کوه حیدر توسط بنیاد برکت، کمبود 2هزار و 400 لیتر بر ثانیه آب در استان و نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات فاضلاب بندرعباس نیز خبر داد.

آبرسانی به 200 روستا در هرمزگان به صورت سیار انجام می شود/اعتبار آبرسانی به کوه حیدر با کمک بنیاد برکت تامین شده است


انتهاي پيام/٩٠٦٣

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار