معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اتمام مراحل اجرایی ارزیابی و رتبه‌بندی سالانه فعالیت‌های جهادی در سال ۱۳۹۹، کرمانشاه موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.
کد خبر: ۹۷۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمدرضا غلامی» افزود: این معاونت توانست با انجام بیشترین فعالیت و اردوهای جهادی و همچنین برگزاری بیشترین تعداد جلسات ستادی، با اختلاف امتیاز بالا در میان تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، صدرنشین شود.

وی اظهار داشت: مجموع تعداد فعالیت‌ها و اردوهای جهادی در سال ۱۳۹۹ و همچنین تعداد جلسات ستادی به ترتیب ۲۱۰ فعالیت و ۱۳ جلسه بوده است، که این اعداد با اختلاف امتیاز بالا، بیشترین تعداد در مقایسه با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می باشد.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با همه گیری ویروس کرونا و شرایط پیش آمده از این بیماری که به تعطیلی دانشگاه ها، مجازی شدن آموزش و عدم حضور دانشجویان در فضاهای آموزشی انجامید، این معاونت توانست با غلبه بر تمامی کمبودها و با استفاده از تمام ظرفیت های دانشگاه، به این مقام دست یابد.

وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها با همکاری و مساعدت کارگروه اردوهای جهادی از جمله بسیج جامعه پزشکی انجام پذیرفت که حرکتی جمعی و خداپسندانه بوده است.

غلامی گفت: این حرکات جهادی و مومنانه، با حضور پر رنگ گروه‌های دغدغه مند جهادی از جمله پزشکان متخصص و دانشجویان و با انجام فعالیت ها و خدمات بهداشتی و درمانی، ویزیت، شناسایی، پیگیری اقدامات درمانی انجام شده برای افراد نیازمند، توزیع اقلام خوراکی، بهداشتی و پوشاک میان افراد مستضعف و آسیب دیده استان، به ویژه نقاط محروم و روستاهای دورافتاده، انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار