معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:افراد علاقه مند به حجاب در تامین لباس و چادر مناسب در تنگنا هستند.
کد خبر: ۹۷۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 06 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان دکتر علی رئوفی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛ عفاف و حجاب استان، با اشاره به اهمیت حجاب؛ عنوان کرد: حجاب به عنوان یک فریضه الهی و از واجبات دینی است.

وی در همین خصوص، افزود: با توجه به نقش و اهمیتی که حجاب در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه دارند دشمنان با بهره گیری از همه امکانات به ویژه امکانات رسانه ای سعی و تلاش در تضعیف این فریضه مهم دینی کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛ خاطرنشان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در جوامع اسلامی برای تضعیف حجاب دهها شبکه تلوزیونی، هزاران صفحه اینترنتی و شبکه های اجتماعی را بسیج کرده اند.

رئوفی تصریح کرد: اقدامات در زمینه صیانت از حجاب در مقابل هجمه های دشمنان به این فریضه قابل مقایسه نیست.

وی گفت: خانواده و جامعه نقش مهمی در صیانت از حجاب دارند و در صورتی که پدران و مادران به صورت عملی به این فریضه مهم دینی پایبند باشند شاهد نهادینه شدن آن در فرزندان خواهیم بود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛ افزود: انجام اقدامات متناقض و متضاد در جامعه نظیر آموزش رقص در مهد کودک ها به کودکان ضربات مهلک بر نهادینه کردن حجاب در جامعه وارد خواهد کرد.

رئوفی، اظهار داشت: وقتی افراد علاقه مند به حجاب در دسترسی به لباس ها مناسب حجاب و چادر با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و مانتو های مبتذل با قیمت نازل در دسترس است نمی توان انتظار داشت حجاب در جامعه گسترش یابد.


وی افزود: توجه به پوشش های محلی هرمزگان می تواند در صیانت از حجاب موثر
باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛ با انتقاد از تبلیغات ضعیف دینی در استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس، خاطر نشان کرد: میزان تبلیغات فرایض دینی در سطح استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار کم رنگ است و تبلیغات تجاری پررنگ تر خودنمایی می کند.

رئوفی، تصریح کرد: تبلیغات در گسترش و تعمیق فرایض دینی نقش و اثر مهمی دارد و نباید از آن غفلت است و در این رابطه از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی بهره گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: ریشه های گرایش جوانان به بدحجابی در جامعه نیازمند آسیب شناسی است که ضروری است دستگاه های فرهنگی مرتبط در این زمینه نسبت به شناسایی علل اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار