رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۶۰۰ دستگاه تراکتور پارسال به کشاورزان استان واگذار شد و امسال نیز با برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰۰ دستگاه در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 06 July 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایرنا،"مجتبی صفایی نژاد" روز سه‌شنبه اظهار داشت: این تعداد طی ۲ مرحله و هر بار ۳۰۰ دستگاه بر اساس سطح زیرکشت و با هماهنگی بخشداری ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات خرید تراکتور در استان هستند ادامه داد: هم اکنون ۲۲ هزار دستگاه از این ماشین آلات در اختیار کشاورزان قرار دارد.

 وی تصریح کرد:  برای دستیابی به ضریب مکانیزاسیون ۲ اسب بخار باید سه هزار دستگاه دیگر تامین و توزیع شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این تعداد تراکتور مورد نیاز تا چهار سال آینده تامین و واگذار خواهد شد..

صفایی نژاد قیمت کنونی هر دستگاه تراکتور را از ۱۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برشمرد و اظهار داشت: دولت برای خرید این ماشین آلات تسهیلات با بازپرداخت هفت ساله، ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی و نرخ سود ۱۵ درصدی اختصاص داده است.

به گفته صفایی نژاد در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی لرستان ۱.۷۴ و میانگین این مهم در کشور ۱.۹ اسب بخار در هر هکتار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار