نخستین شرکت دانش بنیان آرد کشوردر البرز موفق شد در مدت ۲ سال هفت اختراع به نام خود ثبت کند.
کد خبر: ۹۷۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 10 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیر عامل کارخانه آردداران در ساوجبلاغ با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع آرد گفت: ۲ سال قبل که مدیریت کارخانه را برعهده گرفتم کارخانه به علت مشکلاتی روبه تعطیلی بود.
پور زارع افزود: تنها راه نجات کارخانه را اعتماد به کارگرانش دانستم وبا راه اندازی اتاق فکری وبکارگیری نخبگان جوان درصدد رفع مشکلات کارخانه برآمدم.
وی با اشاره به ثبت هفت اختراع درمدت ۲ سال گفت: این کارخانه توانسته است با تلاش متخصصانش اولین گواهینامه دانش نماد را ازسازمان ملی استاندارد ومعاونت پژوهشی ریاست جمهوری کسب کند.  
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به تولید سه محصول استراتژیک از ضایعات گندم اشاره کرد وگفت از هریک کیلوگرم ضایعات؛ ۳۰ درصد اتانول تولید می‌شود، بقیه به مواد پروتئین و مواد سلولزی تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید انواع بهبود دهنده آرد هزینه می‌شد گفت توانستیم با تبدیل علم به فناوری وتولید بهبود دهنده‌های بومی این هزینه را به یک دهم برسانیم.
دکتر پور زارع درادامه گفت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از ضایعات گندم نیاز به راکتوری بود که متخصصان جوان کارخانه توانستند درمدت ۶ ماه با یک پنجم نمونه خارجی در اوج تحریم‌ها آنرا در داخل بومی سازی کنیم.
حالا این مجموعه با ایده اعتماد به جوانان وبا اشتغال ۲۰۰ نیروی جوان هرروز تنورتولید را داغتر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار