شهرستان دیر بعد از شهرستان دشتستان و بوشهر در رتبه سوم قرار گرفت که ماحصل درخشش دانش‌آموزان در کنکور سراسری است و جا دارد از همه مسئولان، اولیاء، دانش‌آموزان، مدیران، معاونان مدارس و دبیران سختکوش تقدیر کنیم
کد خبر: ۹۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 20 September 2015
تابناک بوشهر: مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دیر از آغاز سال تحصیلی با حضور بیش از 8 هزار دانش‌آموز شامل 900 دانش‌آموز کلاس اولی، 800 نفر پرسنل در 85 آموزشگاه در سطح شهرستان دیر خبر داد
 
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ؛ احمد عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آغاز مهرماه تصریح کرد: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و در سالی که مزین به سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی شده است، نقش آموزش‌وپرورش نقش کلیدی و تأثیرگذار است.
 
عبدالله‌زاده گفت: تأثیرگذاری نهاد آموزش‌وپرورش از انتقال فرهنگ و جامعه‌پذیری و اخلاق‌محوری دانش‌آموزان از این‌ جهت است که قرار است مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی آینده این کشور به عهده این عزیزان باشد.
 
وی افزود: آموزش‌وپرورش زیرساخت منابع انسانی کشور را تضمین می‌کند و همین بس که فرزندان امروز ما در آینده انسان‌های بزرگ‌ شده و مسئولیت‌های بزرگی را عهده‌دار می‌شوند و لازم است که از هم‌اکنون بسترهایی برای ظهور و بروز این استعدادها فراهم شود و یکی از این بسترها حضور و مشارکت مردم در اداره نظام تعلیم و تربیت است.
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دیر تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و با همت فرماندار شهرستان، با مصوبه شورای آموزش‌وپرورش و شورای اداری شهرستان، همه ادارات و نهادهای شهرستان معین برای پشتیبانی برخی از مدارس می‌شوند که جا دارد از همه مسئولان ادارات و نهادها بابت اجابت این همکاری تقدیر کنیم.
 
وی اظهار داشت: آموزش‌وپرورش شهرستان با جمعیت 8 هزار دانش‌آموز و با 800 نفر پرسنل و با 85 آموزشگاه آماده پذیرایی از دانش‌آموزان عزیز جهت آغاز سال تحصیلی است.
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دیر خاطر نشان کرد: سازمان‌دهی نیروی انسانی و ساماندهی فضاهای آموزشی صورت گرفته و همه کلاس‌های درس اول مهرماه دایر و همه امکانات لازم و شرایط برای آغاز سال تحصیلی مطلوب آماده است و جای هیچ‌گونه دغدغه از سوی اولیا نخواهد بود.
 
عبدالله‌زاده ادامه داد: امسال با کمک بسیج دانش‌آموزی و سپاه پاسداران شهرستان طرح هجرت به بهترین نحو به اتمام رسید که بالغ‌بر 20 آموزشگاه رنگ‌آمیزی و در 20 آموزشگاه دیگر تعمیراتی از قبیل آب، برق و تعمیر میز و صندلی انجام شد که از این نهاد مقدس جهت همکاری تشکر می‌کنیم.
 
وی افزود: آموزشگاه 17 شهریور شهر آبدان و پروین اعتصامی شهر دوراهک 2 فضای جدید شهرستان است که این دو مجموعه از هفته آینده به مجموعه مدارس شهرستان اضافه خواهند شد.
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دیر با اشاره به هوشمندسازی مدارس این شهرستان گفت: تا 15 مهرماه شاهد راه‌اندازی 25 کلاس درس هوشمند در مدارس با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال با همکاری فرمانداری شهرستان خواهیم بود و اعتبارات جدید آموزش‌وپرورش شهرستان نیز نزدیک به 800 میلیون ریال است که امیدواریم در سال تحصیلی جدید شاهد هوشمندسازی کلاس‌ها دیگر باشیم.
 
عبدالله‌زاده گفت: کتب درسی در شهرستان توزیع‌ شده است و هیچ‌گونه نگرانی از اولیاء و دانش‌آموزان عزیز بابت کمبود کتاب‌های درسی نخواهند داشت.
 
مدیر آموزش‌وپرورش دیر با بیان اینکه امسال 900 کلاس اولی وارد مدارس شهرستان می‌شوند، گفت: 31 شهریورماه مراسم روز شکوفه‌ها در آموزشگاه صبا و سینا شهر دوراهک برگزار می‌شود و اول مهرماه روز بازگشایی مدارس در آموزشگاه سوره شهر دیر شاهد حضور همه مسئولان خواهیم بود.
 
وی در خصوص رتبه کنکور این شهرستان در استان افزود: شهرستان دیر بعد از شهرستان دشتستان و بوشهر در رتبه سوم قرار گرفت که ماحصل درخشش دانش‌آموزان در کنکور سراسری است و جا دارد از همه مسئولان، اولیاء، دانش‌آموزان، مدیران، معاونان مدارس و دبیران سختکوش تقدیر کنیم و انتظار داریم در سال تحصیلی جدید شاهد درخشش بیشتر دانش‌آموزان این شهرستان در مؤسسات آموزش‌عالی باشیم.
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دیر در پایان گفت: آموزش خانواده، المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، زنگ نماز در مدارس، راه‌اندازی کلاس‌های کنکور، کلاس‌های فوق‌برنامه مدارس خاص، توانمندسازی مدیران مدارس، تقویت انجمن‌های علمی دانش‌آموزی، احیای معلم راهنما و برگزاری همایش‌های دانش‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش است که با هدف ارتقاء و اعتلای سطح نظام تعلیم و تربیت شهرستان طی سال تحصیلی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار