کد خبر: ۹۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 15 July 2021

سیمان در مازندران به آشفته بازاری تعبیر می‌شود که هر لحظه بر قیمت آن افزوده می‌شود و این نرخ در مناطق محروم و کوهستانی مضاعف شده است.

نرخ سیمان در روزهای اخیر از زیر ۴۰ هزار تومان در مناطق جلگه و دشت به ۶۰ هزار تومان و در مناطق کوهستانی و ییلاقی تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، فروشگاه دار، هزینه حمل و کامیوندار، قطعی برق و کمبود تولید سیمان را در این گرانی افسارگسیخته مؤثر می‌داند.

کمبود و گرانی سیمان در مازندران در حالی است که سهم قابل توجه‌ای محصولات صادراتی مازندران را این فراورده تشکیل می‌دهد و روند روبه رشد گرانی‌ها، این شائبه را ایجاد می‌کند که سیمان به دست مصرف کننده داخلی گران‌تر از آن سوی آب‌ها می‌رسد.

اگرچه امسال با مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، قیمت سیمان فله و کیسه‌ای نسبت به قبل رشد داشته است، اما طی روزهای اخیر بی برقی و کمبود تولید، همه مصوبات کاغذی را وتو کرده است.

سیمان سه نرخی و نایاب شد
غلامرضا یک روستایی مازندران که برای سیمان کردن کف منزلی قدیمی و روستایی خود، به چند پاکت سیمان نیاز دارد، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای پیدا کردن ۱۰ پاکت سیمان به اکثر سیمان فروشی‌های شهر کوهستانی کجور مراجعه کردم یا سیمان نداشتند و یا هر پاکت سیمان بین ۸۸ تا ۱۰۰ هزار تومان نوسان داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار