وکیل نامه
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.
کد خبر: ۹۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 28 September 2015
تابناک فارس:

جعفر قادری؛نماینده شیراز

احتمال عمدی بودن فاجعه منا

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم عمق فاجعه منا بسیار است و احتمال شهادت درصد بسیاری از مفقودان این حادثه وجود دارد.
قادری با اشاره به تعداد بالای تلفات ایرانیان نسبت به کل حاجیان احتمال عمدی بودن این حادثه را بعید ندانست و خواستار تحقیقات در این مورد شد.
وی اضافه کرد: من معتقدم که دولت باید این حادثه را پی‌گیری کند و این‌گونه نباشد که تمام امور حج در اختیار دولت عربستان باشد و ما نیز بپذیریم؛ زیرا این بحث مشترک تمام مسلمان‌هایی است که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.
حمایت از ساخت سریال شاهچراغ
جعفر قادری؛نماینده مردم شیراز در مجلس با اعلام حمایت از ساخت سریال احمد ابن موسی برای جذب کمک مالی به این سریال اعلام آمادگی کرد و از مردم استان فارس خواست به این پروژه کمک کنند. 
مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس در دیدار با داوود میرباقری کارگردان برجسته کشور پیشنهاد ساخت این سریال را به وی داده است که مورد موافقت این کارگردان قرار گرفته است.
فارغ التحصیلان بیکار را به خارج بفرستیم
قادری پیشنهاد صدور نیروی کار به سایر کشورها از جمله آمریکای لاتین را داد.وی به خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار اشاره کرد و فرستادن آن ها به سایر کشورها برای کار را یکی از راه های مناسب دانست.وی همچنین به ایجاد توازن در ظرفیت رشته های تحصیلی و بازار کار مربوط به آن رشته ها اساره کرد و خواستار کاهش ظرفیت رشته های فاقد بازار کار شد.

سید حسن ذوالانوار؛نماینده شیراز


عدم حذف یارانه ثروتمندان سیاسی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عدم حذف یارانه ثروتمندان توسط دولت را سیاسی و انتخاباتی دانست.ذوالانوار معتقد است دولت از ترس از دست دادن پایگاه های رأی برای دور بعد انتخابات یارانه افراد غیر مشمول را حذف نمی کند.نماینده شیراز عدم اطلاع از دارایی های مردم را بهانه می داند و می گوید اطلاعات صاحب یک موتوسیکلت در سیستان و بلوچستان در تهران ثبت می شود،حال چطور ممکن است دسترسی به دارایی ها ممکن نباشد؟او حتی این سیاست دولت را که پایگاه های رأی را در اقشار پر درآمد می بیند اشتباه می داند و الیته عامل فساد را هم در عدم قطع یارانه متمولان مؤثر می داند.
خرید خودرو کاهش یافته
ذوالانوار به کاهش خرید خودرو در کشور اشاره کرد و این امر را موجب آسیب به تولید ملی و از طرفی سوء استفاده چشم بادامی ها و افراد خاص دانست.

سید احمدرضا دستغیب؛نماینده شیراز

سعودی ها کفایت مدیریت حج را ندارند
سید احمدرضا دستغیب؛نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه تلخ منا و برگزاری جلسه اضطراری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز هیئت رئیسه مجلس به منظور بررسی ابعاد این فاجعه گفت:
کشور عربستان برای مدیریت حج فاقد صلاحیت است و سازمان همکاری های اسلامی باید هیئتی را برای بررسی جوانب موضوع و مسببان حادثه به عربستان اعزام کند.

نوذر شفیعی؛نماینده رستم و ممسنی

هشدار در مورد تهدید امنیت کاروان اربعین حسینی توسط سعودی ها
نوذر شفیعی؛نماینده ممسنی در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از جلسه این کمیسیون داد: در جلسه کمیسیون امنیت،وضعیت امنیت مرزی به ویژه امنیت مرزهای غربی، قاچاق کالا در نواحی مرزی به خصوص مرز خسروی، قاچاق و مصرف مواد مخدر در کشور و تداوم حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در ایران و آثار این موضوع بر امنیت ملی کشور مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین در این جلسه به مسئولان کشور درباره رعایت امنیت کاروان‌های اربعین حسینی هشدار داده شد به ویژه با توجه به اینکه رژیم سعودی در پی تحت‌الشعاع قرار دادن حادثه مناست.

رحیم زارع؛نماینده آباده

توضیحات در مورد حادثه زندان آباده
رحیم زارع،نماینده مردم آباده در مورد تیراندازی زندان آباده گفت: سربازی به نام منصوری که چهار ماه خدمت بود و اصالتا شهرکردی است اقدام به این جنایت کرده است. این سرباز در حدود 20 روز بود که در زندان آباده خدمت می کرد و امروز صبح در حالی که این سرباز به نگهبانی مشغول بود، دو تیر هوایی شلیک می کند؛ سپس افسر نگهبان با یکی از سربازان به سمت وی می روند که این سرباز به آن دو شلیک کرده و آنان را به قتل می رساند. سپس سه نفر دیگر را می کشد و یک نفر را زخمی می کند.
نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی زارع اضافه کرد: پنج کشته اهل شهرستان آباده بودند و یک زخمی اهل پاسارگاد بوده که به شدت زخمی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند این سرباز روانگردان مصرف کرده بود گفت: خیر بلکه می گویند وی اختلاف سلیقه داشته و مشکل روحی نیز داشت.
نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: شورای تامین آباده در این راستا تشکیل شده و مدیرکل دادگستری، سپاه و مدیرکل زندان ها نیز وارد عمل شده اند تا این پرونده هر چه سریع تر رسیدگی شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار