سرپرست معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، عدم شفافیت دخل و خرج و جنگ قدرت را مهم‌ترین عوامل شکست شرکت‌های تعاونی عنوان کرد و افزود: اگر بعد از تشکیل شرکت تعاونی همان نیت پاکی که در ابتدای امر بین اعضا وجود داشت تداوم یابد دست خدا حامی این نیات پاک شده و موجب برکت و تداوم فعالیت تعاونی می‌شود ولی در غیر این صورت سرنوشتی جز شکست نصیب تعاونی نخواهد شد.
کد خبر: ۹۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 21 September 2015
به گزارش تابناک تبریز: احمد محمدزاده در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان آذربایجان‌شرقی که در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، افزود: عدم وجود شفافیت در حساب و کتاب تعاونی موجب ایجاد بدبینی و قضاوت‌های نادرست شده و همین جاست که اختلاف‌نظرها و جر و بحث‌های متعدد ریشه شرکت تعاونی را می‌سوزاند.

وی اذعان داشت: دومین موردی که به سرانجام رسیدن تعاونی‌ها را تهدید می‌کند جنگ قدرت است که برای جلوگیری از رخداد این اتفاق باید اعضای هیئت مدیره دقیقا مطابق با مفاد اساسنامه عمل کرده و با دانستن حد و حدود خود از دخالت‌های بی‌جا در مسائل اجرایی که به عهده مدیر عامل نهاده شده است، خودداری کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این که پیش از این و در دوران تحریم‌ها هر کانتینری که به کشور وارد می‌شد 10 میلیون تومان صرف هزینه تحریم‌ها می‌کردیم، افزود: امروز تحریم‌ها کم کم در حال رفع است و تعاونی‌ها باید خود را برای دوران پساتحریم آماده کنند.

وی یادآو شد: برای دوران بعد از تحریم باید تعاونی‌ها را از لحاظ سرمایه بزرگ‌تر کنیم چرا که در این مقطع تغییراتی در وضعیت اقتصادی کشور رخ خواهد داد و بالطبع تعاونی‌های بزرگ‌تر موفق‌تر خواهند بود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تعداد و سرمایه‌های تعاونی‌ها را افزایش دهید.

محمدزاده بر لزوم انتخاب مدیران عامل آگاه و متخصص در امر تعاون برای شرکت‌های تعاونی تاکید و اضافه کرد: تعاونی قدرت و پشتیبانی خود را از اداره کل تعاون می‌گیرد و لازم است به قوانین این اداره کل احترام بگذارند که هیچ شرکت تعاونی دچار مشکل نمی‌شود مگر اینکه بخواهد قوانین را دور بزند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دو بخش گردشگری و نوسازی حمل و نقل اعتبار مناسبی داریم، به شرکت‌های تعاونی توصیه کرد، برای برخورداری از تسهیلات با سوبسید پایین در این بخش‌ها ورود یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار