مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قم:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: گردشگری پایدار، رکن اصلی و کلید توسعه اقتصادی استان است.
کد خبر: ۹۸۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 09 August 2021

به‌گزارش تابناک قم، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی بیان کرد: هم‌اکنون گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان است. اما با توجه به ظرفیـت‌هـای موجود، گردشگری مـی‌توانـد سهم بیشتری در اقتصـاد اسـتان داشتـه باشـد.

وی ادامه داد: گردشگری بایـد بـر اساس برنامه‌ریزی دقیق توسعه یابد، لذا این موضوع بدون مطالعات و پژوهش‌های علمی ممکن نیست.

ارجمندی با بیان این که مطالعات نشان می‌دهد استان، ظرفیت توسعه پنج نوع گردشگری را دارد، افزود: گردشـگری مذهبی، گردشگری کویر، گردشگری علمی، گردشگری سلامت و گردشگری مبتنی بر خرید سوغات و صنایع‌دستی، پنج نوع گردشگری است که می‌تواند توسعه اقتصادی استان را محقق کند.

وی با اشاره به این که گردشگری مـذهبی در استان به صورت بالفعل وجود دارد، تصریح کرد: «بـر خـلاف گردشگری مـذهبی، سایر ظرفیت‌های گردشگری تقریباً به صورت بالقوه هسـتند، که نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است.

بر اساس آمار، سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر و مسافر خارجی و ۲۰میلیون گردشگر و مسافر داخلی قبل از شرایط همه گیری کرونا وارد قم می‌شدند که طبق برآورد انجام‌شده اداره کل میراث فرهنگی قم قرار است در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ این تعداد به هشت میلیون گردشگر خارجی و ۴۱ میلیون گردشگر داخلی افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار