کد خبر: ۹۸۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 08 August 2021

نگاهی به وعده های آیت الله رئیسی

به گزارش تابناک هرمزگان مریم پاسالار در یادداشتی نوشت؛
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و ملت ایران رئیس جمهور منتخب خود را با حضور در صحنه انتخاب کردند و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تنفیذ نمود و آیت الله رئیسی با تحلیف در مجلس به صورت رسمی بعد از 8 سال ریاست جمهوری دکتر روحانی کار خود را بعنوان رئیس جمهور جدید آغاز کرد.

قطعا اولین کار رئیس جمهور منتخب بایستی معرفی کابینه به مجلس شورای اسلامی باشد تا دولت سیزدهم هر چه سریعتر کار خود را آغاز نماید تا شاید بتواند به وضع نا به سامان ملک سامان بخشد؛ اما دولت بایستی حال که بر اریکه قدرت سوار شده است وعده های انتخاباتی اش را فراموش نکند.

قطعا یکی از مسائلی که در این روزها و در چینش کابینه باید رعایت شود عمل به وعده ساختن دولتی فراجناحی است؛ قطعا در تمام احزاب، گروه ها و جناح ها انسان های توانمندی وجود دارند که می توان از توانمندی آن ها در جهت رفع مشکلات مردم استفاده کرد و هم اکنون که فرصت چینش کابینه است زمان عملی کردن دولت فراجناحی است.

پایان روابط فسادانگیز و جریان رانت خواری، ایجاد گشت ارشاد برای مدیران، ایجاد سامانه شفافیت نیز از جمله انتظاراتی است که در همین ابتدای کار انتظار می رود و قطعا انتخاب وزرا، معاونین رییس جمهور و استانداران می تواند به خوبی نشان دهد که رئیس جمهور محبوب و مردمی در این وعده های خود نیز صادق است یا خیر!

در کنار این مسائل سیاسی و مدیریتی اما آنچه برا مردم دارای اهمیت بیشتری است عمل دولت آیت الله رئیسی به وعده های اقتصادی است.
ایجاد نهضت مسکن سازی و ساخت سالانه یک میلیون مسکن و قولی که در رابطه با ازدواج جوانان داده شد چشم امید بسیاری شده است.
دولت سیزدهم خودش را موظف کرده است که سالانه 1 میلیون شغل ایجاد کند که با توجه به تجربیات رئیس جمهور منتخب در آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی که با سیاست حمایت از اشتغال پیش رفتند کاری دور از دسترس نیست.

کاهش تورم به نصف میزان فعلی و تک رقمی کردن آن، رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز ، هدایت نقدینگی به تولید، افزایش نظارت بر بازار، متناسب سازی حقوق مردم با تورم، فعال کردن اقتصاد دریایی ، ارائه کارت خرید به 3 دهک پایین جامعه از دیگر مسائلی است که باید دولت جدید روی آن تمرکز داشته باشد چرا که اگر دولت در تمام حوزه ها موفق عمل کند و در این حوزه ها به توفیق نرسد در نگاه مردم به مانند دولتی خواهد بود که هیچ کاری نکرده است.

دیگر وعده آیت الله رئیسی که قطعا چشم ها تیز خواهد بود تا ببینند اجرا می شود یا خیر رایگان شدن اینترنت برای دهک های پایین جامعه است؛ با توجه به اینکه مجلس از روزهای قبل از شروع دولت بدون اینکه نظر دولت جدید را جویا شود وارد تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی شد باید دید مشی دولت جدید در رابطه با این طرح که ممکن است منجر به محدود سازی فضای مجازی کشور شود و وعده آیت الله رئیسی چطور خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مریم پاسالار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار