بکارگیری‌های بدون ضابطه نیروی انسانی در دو پتروشیمی در دست ساخت دهدشت و گچساران در سال‌های اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۸۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 12 August 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد تسنیم نوشت : معضل بیکاری در مناطق مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر به مهمترین چالش برای مدیران تبدیل شده و روز به روز بر تعداد بیکاران اضافه می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های مختلف از جمله 20 درصد نفت و گاز، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، 10 درصد آب‌های سطحی،طبیعت بکر و ...اما هنوز واژه محرومیت و نداری را با خود یدک می‌کشد و مستمر بر تعداد 30 هزار فارغ التحصیل بیکار این استان افزوده می‌شود.
صنعت، کشاورزی و گردشگری هنوز نتوانسته سهمی در اقتصاد این استان داشته باشد زیرا نباید شاهد این همه محرومیت، فقر و بیکاری باشیم.
دو واحد پتروشیمی گچساران و دهدشت در دست ساخت بوده که بکارگیری‌های بدون ضابطه در این دو پروژه حرف و‌حدیث‌های فراوانی را به همراه داشته تا جایی که سید ناصر حسینی پور نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس پیگیر طرح تحقیق و تفحص است و جوانان بومی تنگ هیگون و تنگ سپو دهدشت نیز ازبکارگیری غیربومی‌ها در این واحد نیز گلایه‌مند هستند
کلنگ پتروشیمی دهدشت در سال 86 در زمینی به مساحت 102 هکتار در منطقه «کلاچو» در مستعدترین زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و در شرق دهدشت به زمین زده شد.
این واحد پتروشیمی با هدف تولید سالانه سه هزار تن مواد پلی اتیلن سنگین و اشتغال قریب به 350 نفر به‌صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم به زمین خورد، کلنگی که تاکنون و پس از گذشت 13 سال دهدشت و دهدشتی خیری از آن ندیدند.
آبان ماه 1381 به‌منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته غرب کشور، طرح احداث خط لوله سراسری اتیلن غرب در هیئت دولت تصویب شد.
هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی‌های چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است.
  محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی 700 کیلومتر به‌عنوان خوراک 4 پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می‌یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوی : پتروشیمی گچساران هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده 3 ماهه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
سید حشمت الله صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه با بهره برداری از پتروشیمی گچساران برای 300 نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: پتروشیمی دهدشت نیز هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی‌توان زمان دقیقی برای برای تکمیل و بهره برداری اعلام کرد.
وی در زمینه نحوه بکارگیری در پروژه دو پتروشیمی دهدشت .‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگچسارا ن، تاکید کرد: کمیته‌ای با حضور فرماندار، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...باید در این زمینه تشکیل و بعد نیروهای مورد نیاز را معرفی کنند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه ‌‌‌و بویراحمد گفت: بستر سازی و آماده کردن ظرفیت‌ها و فرصت‌های لازم برای ایجاد اشتغال مهمترین رسالت این اداره بوده و در همین راستا به رویکرد تعاملی  با کارفرمایان و شرکتی‌های تولیدی صنعتی در زمینه جذب فرصت‌های اشتغال در هرمنطقه داریم.
آیت الله ارمغانی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را در کنار کارفرمایان می‌بیند وبرای رفع موانع ومشکلات آنها در کارگروه رفع موانع تولید استان تلاش می‌کند.
وی با اشاره به وعده مدیران پتروشیمی دهدشت، ادامه داد: این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک  با آغاز عملیات ساختمان سازی  و  با هماهنگی  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری شهرستان  کهگیلویه اقدام به جذب  تعداد قابل ملاحظه‌ای نیروهای بومی بیکار کند که این مهم نگرانی تمامی ثبت نام شدگان متقاضی کار در  پتروشیمی کهگیلویه را مرتفع می‌کند.
مدیر شرکت پتروشیمی دهدشت نیز ضمن نگرانی از ساختار متقاضیان کار به‌ویژه ضعف مهارت کار آنها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل وهمکاری سازنده و موثر با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وشورای تامین شهرستان در چارچوب ضوابط و مقررات اقدام به جذب نیرو کرده‌ایم و این مهم در آینده نیز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار