استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل را فوق بحرانی اعلام کرد و گفت: دلتای هندی استان را به مرز تعطیلی کامل رسانده است.
کد خبر: ۹۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 13 August 2021

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اکبر بهنامجو جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه کرونا کاملا سیر صعودی در استان دارد، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند و علاوه بر این باید برای بستری‌های جدید نیز تخت مهیا کنیم که کار بسیار سخت و برای کادر درمان طاقت فرساست.
وی با بیان اینکه در معابر و اماکن عمومی شهر میزان رعایت دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک به حداقل رسیده است، تشریح کرد: وضعیت استان بسیار خطرناک شده و در حال حاضر ۷۶۹ نفر بستری بوده و بیش از ۷۰۰ نفر ویزیت موقت شده و در خانه‌ها تحت درمان هستند.
او ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها پر شده و فضا‌های جدید برای بیماران راه اندازی می‌شود، اما با کمبود نیروی کار مواجه خواهیم بود

وضعیت کرونا فوق بحرانی است

استاندار اردبیل جوانان و کودکان را در وضعیت جدید کرونا آسیب پذیر برشمرد و افزود: در بیمارستان بوعلی تعدادی از کودکان زیر ۱۰ سال مبتلا به کرونا بستری هستند و خانواده‌ها نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری داشته باشند.
استاندار اردبیل همچنین گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا اکثر عزادران حسینی به پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنند و مداحان باید از تریبون‌های مختلف مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌ها دعوت کنند.
او اضافه کرد: هرگونه عزاداری و دسته گردانی در فضای بسته ممنوع است و در فضا‌های باز نیز باید فاصله‌های قانونی بصورت ثابت رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه همه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و نسبت به بی تفاوتی‌های عده‌ای حساس باشند افزود: همه منبریان، وعاظ، مادحین و شخصیت‌های برجسته در اول سخنان خود مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دعوت کنند.
بهنامجو بیان کرد: تمام مراکز گردشگری و ورودی‌های شهر از سوی عوامل انتظامی کنترل شده و از همه مسافران در خواست داریم در این شرایط بحرانی استان اردبیل را برای مسافرت انتخاب نکنند، چرا که همه هتل‌ها، مراکز گردشگری و آب‌های گرم معدنی بطور کامل تعطیل است.
استاندار اردبیل اظهار کرد: با افرادی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم بی توجه هستند حتما با برخورد جدی عوامل انتظامی و اکی‌های بهداشتی مواجه می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم عده‌ای با اعمال عادی انگاری و بی‌توجهی زندگی شهروندان را تهدید کنند، بیان کرد: در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران نسبت به تعطیلی قلیان سرا‌ها و مکان‌هایی که سبب اجتماع مردم و جوانان می‌شود برخورد خواهند کرد.
بهنامجو با تاکید بر اینکه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید بصورت بیرون بر فعالیت کنند، گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا تمامی اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در همه شهرستان‌ها بیرون بر هستند و هرگونه تخلف از این مصوبه با برخورد قانونی اکیپ‌های نظارتی مواجه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار