تابناک-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از برگزاری شب شعر عاشورایی با همکاری حوزه هنری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 15 August 2021

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تابناک، ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به عملکرد مهم و تاثیر‌گذاری کانون در رشد فکری کودکان و نوجوانان، تعداد مراکز کانون ما در استان هرمزگان نسبت به جامعه هدف بسیار کم است و لازم است افزایش یابد.

وی افزود: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آموزش مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری پرداخته و همچنین علم و هنر را همراه با عمل به اعضا یاد می‌دهند و اموزش به صورت تعمیقی و عملی در خاطر کودکان و نوجوانان نقش می‌بندد، به طوری که کودک و نوجوان هیچ‌گاه آن را از یاد نخواهد برد.

پشتکوهی با ابراز امیدواری از اینکه  دوره‌های آموزش‌های مجازی محدودیت‌های مکان و زمان را از بین برده است، بیان کرد: محدویت مراکز کانون و کمبود نیروی انسانی موجب شده‌است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بسیاری از مناطق حضور فیزیکی نداشته باشد؛ اما در وضعیت کرونایی و امکان استفاده از فضای مجازی موجب افزایش برنامه های کانون در این بستر شده است و جامعه هدف بیشتری از برنامه‌ها و حضور مجازی کانون برخوردار شده‌اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بیان کرد: فعالیت‌های کانون بسیار گسترده است و از دستاوردهای قابل توجه کانون بهره‌مند شدن و آموزش ٣ هزار نفر در کانون زبان ایران است که ٨ زبان زنده دنیا در این کانون تدریس می‌شود.
وی عنوان کرد: عدم تناسب کمی مربیان نسبت به تعداد دانش‌آموزان و مدارس؛ یعنی عدم بهره‌مندی بخش گسترده‌ای از کودکان و نوجوانان از فعالیت های اثربخش کانون ؛ و این باعث دغدغه و نگرانی است.

پشتکوهی ادامه داد: متاسفانه رفع کمبود نیروی انسانی در کانون نیاز به همت در سطح ملی دارد و از حیطه اختیارات استانی خارج است ولی برای استان ما از ضروریات است که با جدیت به دنبال مطالبه آن هستیم .
ایشان در خصوص برنامه‌های ایام سوگواری گفتند: برنامه‌های متفاوتی برای کودکان و نوجوانان داریم که یکی از این برنامه‌ها برگزاری شب شعر عاشورایی ، مسابقه کتابخوانی یک قدم تا فرات و همچنین مسابقه طراحی پوستر با سخنان پیامبر اکرم(ص) ائمه اطهار است که رسانه‌ای نیز خواهد شد؛ سرلوحه فعالیت‌های کانون ر شعار«آینده را باید ساخت» و خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد، است .

مدیر کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان در پايان خاطر نشان كرد: سه نوع کتابخانه در کانون وجود دارد که شامل کتابخانه سیار، پستی و مراکز ثابت فرهنگی و هنری می‌شود. مراکز فرهنگی هنری کانون به صورت ثابت فعالیت میکنند و کتابخانه‌های سیار با خودروهای طبقه‌بندی شده از کتاب در مناطق کم برخوردار و روستاهای دور از دسترس مراکز فرهنگی فعالیت می‌کنند و امکان جابه‌جایی بیشتری دارد و کتابخانه‌های پستی به صورت امانت کتاب برای کودکان و نوجوانان روستاها به ارایه خدمات با همراهی فعالان فرهنگی و شوراها در روستاها می پردازند و که خوشبختانه روستاییان گرامی از این طرح بسیار استقبال کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار