شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و از خروج بیش از ۳۶۹ هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۸۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 17 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» از شرکت آب منطقه ای تهران، سرپرست امور منابع آب تهران روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و کارشناسان حقوقی و با اخذ دستور قضایی هفته گذشته، ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۱۲.۲ لیتر بر ثانیه و عمق ۳۰۱ متر، پر و مسدود شد.

راما حبیبی با بیان اینکه طی این مدت در بخش آب های سطحی ۱۰ مورد بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها و در بخش آب های زیرزمینی ۱۳ مورد چاه غیرمجاز شناسایی و به دنبال آن اخطاریه آن نیز صادر شد، اضافه کرد: منابع آب‌های زیرزمینی از منابع راهبردی و مهم کشور محسوب می‌شود و بر این اساس امور منابع آب تهران، با هوشیاری و اهتمام جدی به حفظ و حراست از این منابع می پردازد.

۱۲ حلقه چاه غیرمجاز پر شد

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در اوایل این هفته با تلاش واحد بازرسی و نظارت و کارشناسان حقوقی و با اخذ دستور قضایی طی ۲ روز کاری، ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۱۲ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، اضافه کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

سرپرست امور منابع آب تهران خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار