مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل تاکید دارد که رسالت هنر انتقال ارزش‌های بصری است و باید از این امتیاز به شکل مطلوب استفاده کرد.
کد خبر: ۹۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 21 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر،سید ناصر اسحاقی شامگاه دوشنبه در بازدید از نمایشگاه عکس بارگاه حضرت علی (ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنر به صورت نمادین و با بهره گیری از زیبایی ذاتی می تواند ارزش های بصری را منتقل کند، افزود: این امتیاز و ویژگی می تواند در انعکاس مفاهیم مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است مناظر طبیعی و تاریخی و مذهبی دارای زیبایی هایی هستند که از جمله هنرهای موفق در انعکاس و بازگویی آن عکاسی است که فراتر از زمان و مکان می تواند آن جاذبه را به مخاطب منتقل سازد.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با ذکر مثالی به نمایشگاه عکس بارگاه امام علی (ع) اشاره و عنوان کرد: هر مخاطبی با دیدن این تصاویر می تواند با بارگاه مقدس امام ارتباط برقرار کند و حتی اگر فرصت و موقعیت زیارت نداشته می تواند از طریق عکس ها با حرم امام ارتباط بگیرد.

اسحاقی برگزاری این نمایشگاه در استان اردبیل به عنوان نهمین استان میزبان را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: این مجموعه عکس حرکت بدیع و متفاوتی است که مورد توجه ادارات ارشاد استان ها بوده و استقبال خودجوش به عمل آمده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی بی توجهی به اهدای هدایای فرهنگی از سوی ادارات اردبیل متذکر شد: این مهم یک ضرورت و یک سلیقه واجب است که ما بارها در جلسات به آن تاکید کردیم و اینکه چقدر عمل شود بستگی به مدیران دستگاه های اجرایی دارد.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با ابراز گله مندی از بی توجهی مدیران به این مهم ادامه داد: انتظار می رود هدایای هر استان متناسب با فرهنگ و نمادهای فرهنگی آن استان باشد و رنگ وبوی بومی داشته باشد.

اسحاقی با اذعان به خلق آثار شایسته هنری در استان اضافه کرد: انتظار می رود مدیران جهت استفاده مطلوب از این تولیدات طرح هدایای هنری و فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار