وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۳۰ هزار کلاس درس آماده پذیرایی از ۷ میلیون دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی جدید است.
کد خبر: ۹۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 22 September 2015

به گزارش تابناک یزد،علی‌اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) در مراسم آغاز جشن شکوفه‌ها که هم‌اکنون در مدرسه ابتدایی زهرای مرضیه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در مجموع ۳۳۰ هزار کلاس درس در دوره ابتدایی با بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی خانواده‌ها فرزندانشان هستند و فرزندان نیز آینده‌سازان ایران اسلامی به شمار می‌روند، گفت: آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند که این سرمایه‌ها را به خوبی صیانت و بالنده کند.

فانی با اشاره به اینکه مدرسه زهرای مرضیه که توسط یکی از خیرین مدرسه‌ساز با مشارکت آموزش و پرورش احداث شده، امروز افتتاح می‌شود؛ خاطرنشان کرد: همین جا از همه خیرین و کسانی که به آموزش و پرورش در ساخت و ساز و اداره مدارس کمک می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که امروز و فردا شاهد آغاز آن هستیم با حضور بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه و تلاش یک میلیون معلم و فرهنگی آغاز می‌شود و امیدوارم سال تحصیلی جدید سالی توام با تلاش و امید برای فرزندان ایران اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت گذراندن دوره پیش‌دبستانی اضافه کرد: اعتقاد داریم اگر دانش‌آموزان قبل از ۶ سالگی دوره‌های پیش‌دبستانی را بگذرانند در فرایند یادگیری و تعلیم و تربیت آنان نقش موثری خواهد داشت به خصوص در مناطق محروم و دو زبانه که گویش مردم غیر از زبان فارسی است این دوره‌ها می‌تواند برای فارسی‌آموزی موثر باشد.

فانی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته نسبت به سال قبل درصد تحت پوشش پیش‌دبستانی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه معلمان اساسی‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستند، گفت: تلاش آموزش و پرورش بر این است که در سال تحصیلی پیش‌رو در راستای توانمندسازی همکاران، افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و همچنین افزایش انگیزه همکاران اقداماتی را انجام دهد و در حال حاضر احکام رتبه‌بندی معلمان در حال صدور است و امیدوارم این اقدام گام اول برای افزایش انگیزه همکاران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار