مدیرکل کتابخانه های استان:
نشست‌ کتابخوان در صورت رفع معایب و نقص‌ها و استمرار آن در کشور از برنامه‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه است
کد خبر: ۹۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹ 23 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد در کشور ما ایران سرانه مطالعه پایین استو در استان کهگیلویه و بویر احمد این سرانه پایین تر از سطح کشوریست . به همین دلیل گاه گاهی متولیان کتاب و کتابخوانی سعی در اعلام این موضوع و تشویق و ترغیب مردم به مطالعه می کنند و در همین راستا مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از طرح ملی گسترش فرهنگ کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین عشایر خبر داد.

 زینب قربانی در حاشیه صد و بیستمین نشست کتابخوان استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، فراخوان ملی ارائه مقالات با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ نشست کتابخوان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، افزود: نشست تخصصی کتابخوان ویژه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نشست با حضور عشایر و ارائه کتاب در زمینه مناسبات آن‌ها در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه مهرماه امسال نشست تخصصی ویژه رؤسا و اساتید عضو هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: در گام دوم، نشست کتابخوان در خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس علائق دانشجویان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نشست‌ کتابخوان در صورت رفع معایب و نقص‌ها و استمرار آن در کشور از برنامه‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد متوقف نشده است، گفت: ایستگاه‌های مطالعه با استقبال خوبی مواجه شده اما به دلیل منابع تکراری با همان منابع قبلی شارژ می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار