مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم گفت:تله‌سیژ بوستان علوی یکی از استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور است.
کد خبر: ۹۹۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 03 October 2021

به گزارش تابناک قم، اکبر رحیمی،مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با بیان این که سال ۹۵ راه‌اندازی یک خط تله‌سیژ در شهر قم در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: اواخر سال ۹۵ این خط از یک شرکت اتریشی خریداری شد و سال ۹۶ تمامی تجهیزات وارد کشور و تحویل گمرک سلفچگان شد.

او با اشاره به بروز برخی مشکلات در بروکراسی اداری و ترخیص نشدن تجهیزات تصریح کرد: با سنگ‌اندازی صورت گرفته حدود دو سال ترخیص این تجهیزات به تعویق افتاد و نهایتاً با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۸ تجهیزات از گمرک سلفچگان ترخیص شد.

مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با بیان این که هم زمان ایستگاه ابتدا و انتهای مسیر به مساحت ۴۰۰ مترمربع ساخته شد، عنوان کرد: احداث ۱۲ دکل میانی نیز در زمان ترخیص تجهیزات صورت گرفت و بلافاصله پس از ترخیص از اواسط سال ۹۸ نصب تجهیزات مکانیکی آغاز شد.

او با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بازرسی استاندارد برای نظارت بر تمامی مراحل نصب تجهیزات اذعان کرد: سال ۹۹ نیز با شروع بحث الکتریکال پروژه، تجهیزات تا اواخر همان سال زیر نظر شرکت‌های بازرسی نصب‌ و تست تجهیزات انجام شد.

رحیمی با تأکید بر ضرورت رعایت تمام نکات استاندارد در راه‌اندازی تله‌سیژ گفت: به همین منظور تمامی موارد مدنظر شرکت‌های بازرسی احصا و برطرف شد و مجوز بهره‌برداری از شرکت بازرسی استاندارد و اداره کل استاندارد اخذ شد.

او با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: طول پروژه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر و حداکثر ارتفاع ۱۵ متری دارد و ظرفیت آن ۶۰ صندلی دونفره است که با توجه به کاربری گردشگری ۳۰ صندلی نصب‌شده است. سرعت خط نیز از یک متر تا سه متر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با تأکید بر این که تله‌سیژ بوستان علوی یکی از استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور است، افزود: این خط جزو معدود خطوط تله‌کابین و تله‌سیژ است که توانسته است مجوز بهره‌برداری را از اداره کل استاندارد اخذ کند و در شهر‌های دیگر خطوط عموماً در حال اخذ مجوز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار