برگزاری جشنواره پیوندهای آسمانی در فردیس

کد خبر: ۱۰۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 29 September 2015

جشنواره بزرگ پیوندهای آسمانی با حضور 500 زوج جوان دوشنبه شب در تالار مهر و ماه مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در این آیین به سبک زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) کرد و گفت: انتخاب صحیح و گذشت و بردباری در آغاز زندگی مشترک از مهم ترین مسائل برای دوام و قوام زندگی زناشویی است.

بی بی عصمت سرافرازی افزود: سخن گفتن از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار دشوار است چرا که سخن از دو قهرمان، اندیشمند و فیلسوف نیست، بلکه سخن از دو معجزه خداوندی است.

وی اظهار داشت: آشنایی زن و مرد نسبت به حقوق یکدیگر، گفتمان و گوش سپردن به دغدغه ها از عوامل موفقیت یک زندگی مشترک است.

وی افزود: زوج های جوان باید بدانند که زندگی مشترک موفق بدون مسئله و مشکل نیست، بلکه شرط ازدواج موفق برخورد صحیح با مسائل در زندگی است.

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: زن و مرد باید تفاوت های یکدیگر را باور کنند و بدانند این تفاوت ها اشکال یا امتیاز برای آنان نیست و اگر بدرستی مدیریت شود به استحکام خانواده ها کمک خواهد کرد.

وی به وظایف و حقوق زن و مرد نیز اشاره کرد و افزود: باید عینک بدبینی را نسبت به یکدیگر برداریم و به دنبال حل مشکلات باشیم و مشکل هر یک را بر گردن دیگری قرار ندهیم، به حرف های هم گوش دهیم و بدانیم بدون حرف زدن عشق زوجین به جان کندن می افتد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نیز گفت: ازدواج جوانان در جامعه ی کنونی ما و با توجه به شرایط موجود یکی از مهم ترین مسائلی است که به خودی خود در ایجاد شادابی و حل بسیاری از معضلات اجتماعی اثرات مثبت و محسوسی خواهد گذاشت.

قدرت الله شمیرانی افزود: ازدواج آسان و آگاهانه ی جوانان از ضرورت های اصلی زمان کنونی ما و از بهترین زمینه هایی است که خیرین می توانند با کمک به تسهیل آن، به اجر بالایی در نزد پروردگار دست یابند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت اداره کل ورزش و جوانان در جهت تسهیل و دوام زندگی مشترک جوانان گفت: ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج و قبل از طلاق از مهمترین اقدامات عملی و اثرگذار اداره کل ورزش و جوانان البرز است که تاکنون نیز بازخوردهای مناسبی را از جامعه دریافت کرده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان به فعالیت های فرهنگی این اداره کل در هفته ی ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی بیش از 40 مورد از جمله برگزاری 7 کارگاه اموزشی مرتبط با ازدواج، ایجاد کمپین ازدواج آگاهانه، انعقاد قرار داد با صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از جوانان، اعزام زوج های جوان به مشهد، برگزاری جلسات طرح تدبیر زندگی، تولید لوح فشرده چند رسانه ای خانواده ایرانی و .... توسط معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل نشان دهنده ی اهمیت مسئله ی ازدواج جوانان و تلاش در جهت تسهیل آن در این اداره کل می باشد.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته به زوی شاهد باشیم که ازدواج آسان و کمک به تشکیل زندگی مشترک جوانان به عنوان فرهنگی پایدار در بین خانواده های ایرانی نهادینه شود.

علی انصاری مسئول تشکل های مردم نهاد حامیان جوانان مستعد شهرستان فردیس گفت : این مراسم در راستای تحکیم بنیان خانواده و اخلاق مداری در زندگی زوج های جوان برای سومین سال پی در پی در مشکین دشت برگزار می شود.

وی با بیان این نکته که حضور پر شور زوج های جوان در این جشنواره ها بیانگر مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه در اجتماع می باشد افزود : امیدوارم با همکاری و مساعدت مسئولین بتوانیم بطور مستمر این حرکت را ادامه داده و در تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهمترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی در توسعه و رشد حیات اجتماعی بشر ، گام های مؤثرتری برداریم.

انصاری هدف از برگزاری جشنواره زوج های جوان را الگوسازی، توانمندسازی، حساس سازی و فرهنگ سازی در حوزه ازدواج و خانواده دانست.

در این مراسم ایرج نوذری هنرمند صاحب نام سینما و تلویزیون ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان زوج های جوان، اظهار کرد: فراهم کردن شرایط ازدواج به هنگام برای جوانان از بزرگترین کارهای خیر و معنوی است که در زمان حاضر می توان انجام داد.

این مراسم به همت سمن حامیان جوانان مستعد و حمایت سازمان های مردم نهاد و خیرین با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس، شهرداری مشکین دشت فردیس برگزار و برنامه های شاد و متنوعی از جمله اجرای موسیقی، مسابقه ی فرهنگی، اهدای جوایز به زوج های جوان و ... نیز در آن برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار