رشد ۵.۵ درصد اهداکنندگان مستمر خون در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: شاخص اهداکنندگان مستمر خون در 6 ماهه نخست امسال در استان ۵.۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال حدود 81 هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون سراسر مازندران مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد 69 هزار و 140نفر موفق به اهدای خون شدند که رشد 1.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: از این میزان 40 هزار و 586 نفر اهداکنندگان مستمر، 11 هزار نفر بار اولی‌ها و بقیه اهداکننده باسابقه بودند.
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به رشد 5.5 درصدی اهداکنندگان مستمر خون، تصریح کرد: شاخص اهداکنندگان مستمر یکی از شاخص‌های خوب کشوری است.
پوریانی با بیان اینکه در ش6 ماهه امسال 2 هزار و 18 نفر از بانوان به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند٬ گفت: انتظار ما این است اهداکنندگان حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه اهداکنندگان قبل از اهدای خون باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرند، افزود: اغلب بانوان تصور می‌کنند که با اهدای خون دچار کم‌خونی می‌شوند در صورتی‌‌که با مراجعه به انتقال خون و انجام معاینه از سوی پزشکان متوجه مشکل کم‌خونی خود می‌شوند و در نهایت درمان می‌شوند.
وی با اعلام اینکه در پنج ماهه اخیر حدود 80 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد، افزود: مازندران به لحاظ جمعیت دومین مصرف‌کننده خون در کشور است.
مدیرکل انتقال خون مازندران٬ به وجود بیش از چهار هزار بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در استان اشاره کرد و گفت: به بیماران این اطمینان خاطر داده می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن سالم‌ترین خون در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه و حضور مردم نوع‌دوست مازندران، خواستار حضور مستمر و مداوم مردم در پایگاه‌های انتقال خون شد و افزود: مردم در این کار خداپسندانه حضور فعال داشته باشند و اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان یادآور شد: در حال حاضر ذخایر خونی خوب و ایده‌آل در استان داریم و هیچ کمبودی در این راستا نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار