سوغات شلمچه در فردیس

کد خبر: ۱۰۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 02 October 2015
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، از اجرای سه تئاتر خیابانی با عنوان سوغات شلمچه و با موضوع دفاع مقدس در سطح این شهرستان خبر داد.

اسداله جعفری روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه تئاتر خیابانی با عنوان 'سوغات شلمچه' در پارک تندرستی فردیس، پارک منظریه فردیس و پارک فدک مشکین دشت با موضوع دفاع مقدس اجرا شد.

وی ادامه داد:در آن هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش فردیس ، با بهره گیری و استفاده از زبان و تکنیک هنر ، به یادآوری و انتقال ارزشهای هشت سال دفاع مقدس و ایثارگریهای ملت شهید پرور در دفاع از کیان و آرمان ایران اسلامی پرداختند .

اسداله جعفری، با بیان آنکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگریهای رزمندگان و جانبازان از اهم وظایف مسئولین است، خاطر نشان کرد : اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان فردیس، همچون سایر اقشار فرهیخته جامعه، اهتمام دارند تا با بهره گیری از توان خود در نشر فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به انجام وظیفه بپردازند.

وی افزود: در این راه مراتب قدردانی و هوشیاری خود را در حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به نمایش می گذارند و سعی در آن دارند تا هنر را به عنوان محمل و ابزاری برای تعمیق ارزش های والای اسلامی و انسانی به کار برند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس افزود : عزت و جایگاه رفیع ایران اسلامی، مدیون و مرهون رشادت های رزمندگان و ایثارگرانی است که جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با بذل جان خود ، از دین و کیان کشور حراست و حفاظت کردند که حاصل این رشادتها، گنج عظیمی است که در قالب حماسه هشت سال دفاع مقدس تبلور یافته است و می تواند نسلهای متمادی را بیمه کند.

وی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، در حد مقدورات و توان خود از هیچ تلاشی در انتشار فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران، دریغ نخواهد کرد.

در جریان اجرای نمایشهای مذکور، نسبت به اهدای 200 هدیه فرهنگی در قالب سربند و پلاک و تقدیم تصاویر رشادتهای هشت سال دفاع مقدس به عموم حاضرین نیز اقدام شد که مورد رضایت و استقبال شهروندان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار