شهید حاج بصیر ، سردار ماندگار قلوب

کد خبر: ۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 16 January 2015
سردار شهید' حسین بصیر' ، فرزند دلیرخطه مازندران و قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا که در راه خدمت به جامعه علاوه بر حضور در جبهه های جنگ ، در دوران مرخصی برای خدمت به مردم شتابان بود.
 
به گزارش ایرنا، 'حسین ' شام غریبان عاشورای حسینی سال 1322 در یکی از روستاهای ' فریدونکنار ' بدنیا آمد و با وجود داشتن زندگی ساده ، همیشه با سخت کوشی و تلاش برای بهبود وضع زندگی تلاش کرد.
 
دستاورد فعالیت اقتصادی ' حسین ' را تنها خود و اعضای خانواده اش بهره مند نمی شدند چرا که او با دسترنج کارش به رزمندگانی که توان مالی برای ازدواج نداشتند ، کمک می کرد . 
 
 
سردار بصیر از سال 1359 با حضور در عملیات های ' طریق القدس ' و فتح ' بستان ' وارد عرصه کارزار با دشمن میهن شد و پس آن نیز به عنوان جانشین فرمانده گردان در لشکر 25کربلا در عملیات های فتح المبین ، بیت المقدس ، رمضان ، محرم و والفجر مقدماتی شرکت کرد. 
 
در سال 1362 پس از عضویت رسمی در سپاه، فرماندهی گردان یا رسول(ص) لشکر کربلا را عهده دار شد و در عملیات والفجر 4 و 6 به سمت جانشینی تیپ یکم ویژه 25 کربلا منصوب شد. 
 
حاج حسین بصیر بعد از شرکت در عملیات ' بدر' در عملیات های زنجیره ای ' قدس ' در سال 1364 شرکت داشت و با هدایت نیروهایش توانست پاسگاه 'بلالیه' و 'ابولیله' عراق را تصرف کند.
 
پس از عملیات 'قدس'، گردان یا رسول(ص) به عنوان گردان نمونه مامور ادغام در لشکر 77خراسان شد. 
 
بعد از اتمام مأموریت نیروهای گردان برای آموزش غواصی و کسب آگاهی برای انجام عملیات والفجر8 به منطقه'بهمنشیر' انتقال یافته و حاج حسین بشیر شخصاً آموزش نیروها در رودخانه را به عهده داشت. 
 
در همین زمان به فرماندهی یکی از تیپ های عملیاتی لشکر ویژه 25 کربلا منصوب و بعد از تصرف شهر ' فاو ' به عنوان فرمانده محور عملیاتی انجام وظیفه می کرد و در حالی که شبانه روز دوشادوش رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی حضور داشت، بر اثر اصابت ترکش به قفسه سینه و بازو مجروح شد.
 
حاج بصیر در 19فروردین 1366 به قائم مقامی فرمانده لشکر 25کربلا منصوب شد و در عملیات کربلای 8 شرکت کرد.
 
همسر سردار شهید 'حسین بصیر' به خبرنگار ایرنا گفت : آبان ماه سال 1347 زندگی ساده و فقیرانه ی مشترک مان آغاز شد اما حاجی بسیار کوشا و تلاش گرانه برای بهبود وضعیت زندگی مان از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. 
 
'آمنه براری' به فعالیت های انقلابی شهید بصیراشاره کرد و ادامه داد : حاجی در تظاهرات های قم، مشهد و تهران شرکت می کرد و اعلامیه های امام(ره) را به فریدونکنار می آورد و بین مردم پخش می کرد.
 
وی افزود: با شروع جنگ، حاج حسین برای آسایش و سربلندی این کشور تفنگ به دست گرفت و در راه حفظ کیان کشور از خود نیز گذشت. 
 
همسر سردار شهیدحسین بصیر با اشاره به روزهایی که حاج بصیر برای مرخصی از جبهه می آمد، اظهار داشت: وقتی می آمد، به دیدار خانواده های شهدا می رفت و همیشه دوست داشت به رزمنده هایی که توان مالی برای ازدواج ندارند، کمک کند، دست پدر و مادر پیرش را می بوسید و با فرزندانش بازی می کرد.
 
دو اردیبهشت ماه 1366 در شب عملیات کربلای 10 بر فراز ارتفاعات ماووت خمپاره ای بر سنگر او فرود آمد و حاج حسین بصیر در سن 45 سالگی بعد از 7سال حضور مستمر در جبهه های نبرد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار