مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

لزوم تسریع درکشت پائیزه محصولات کشاورزی و استفاده بیشتر از نزولات جوی و رطوبت هوا

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در کشت پائیزه محصولات کشاورزی و استفاده بیشتر از نزولات جوی و رطوبت هوا با توجه به احتمال بارش و افزایش رطوبت در طی روزهای آینده تاکید نمود.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 05 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعیه جوی شماره 26 معاونت توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روزهای آخر هفته، احتمال بارش و افزایش رطوبت و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست گفت: براین اساس از اواخر روز سه شنبه 14 مهرماه سامانه جوی نسبتاً قوی و فعالی استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و کاهش نسبی دما خواهد گردید که فعالیت سامانه تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احتمال بارش های متناوب و افزایش رطوبت هوا ادامه داد: از کشاورزان عزيز می خواهیم جهت بهره برداری بیشتر از نزولات آسمانی و رطوبت هوا در کاشت پائیزی محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، کلزا و سایر محصولات پائیزه تسریع نمایند و در برداشت محصولات زراعی و باغی از جمله محصولات سردرختی همچون سیب، انگور و هلو تعجیل نمایند.

مهندس زارع تالی افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت پوشش انبارهای محصولات کشاورزی و تجهیز آنها در مقابل بارش و وزش باد بایستی توسط بهره برداران لحاظ شود.

وی در خاتمه تاکید نمود: شایسته است دیمکاران عزیز نسبت به کشت محصولات پائیزه خود اقدام نمایند تا بتوانند از مزایای اولین بارشهای پائیزه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار