هاشمی: شورای شهر تاثیرگذارتر عمل کند

استاندار تهران با اشاره به وضعیت اضطراری شهر تهران در دو موضوع معتادین متجاهر و متکدیان گفت: شورای شهر تهران برای بهبود وضعیت ظاهری پایتخت کمک های موثرتری انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 13 October 2015
سید حسین هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک مدیران استانداری با اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به دو موضوع مهم معتادین متجاهر و متکدیان افزود: در آغاز مسئولیت من در استانداری تهران تنها مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شهر تهران مرکز شفق با 400 نفر ظرفیت بود که آن هم به دلیل وضعیت اسفناک بهداشتی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه پس از تعطیلی مرکز شفق محلی برای نگهداری معتادین در پایتخت وجود نداشت تصریح کرد: با کمک و تلاش های شهرداری تهران و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر اکنون ظرفیت اسمی مراکز نگهداری معتادین شهر تهران، بیش از پنج هزار نفر است که در عمل نگهداری در حدود سه هزار و 500 نفر را جوابگو است.

استاندار تهران بحث مهم و اساسی در مقابله با مسئله معتادین را نگهداری و ساماندهی آنان ذکر کرد و افزود: در جهان به طور معمول شهرداری ها این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

هاشمی تاکید کرد: نیروی انتظامی تهران بزرگ برای جمع آوری معتادین متجاهر مشکلی ندارد و در صورت وجود ظرفیت نگهداری لازم می توان چهره شهر تهران را از این وضعیت نامناسب تغییر داد.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد معتادین متجاهر استان از سایر استان ها و شهرستان ها به تهران می آیند گفت: در ارتباط با این موضوع با وزیر محترم کشور گفت و گو کرده ام تا این افراد برای نگهداری و ساماندهی به شهرستان ها و استان های خود بازگردانده شوند.

هاشمی جمع آوری سایر معتادین باقی مانده را آنچنان مشکل ندانست و افزود: می توان در مدت یک تا دو ماه پایتخت را از وضعیت فعلی خود نجات داد.

وی از تشکیل قرارگاهی برای ساماندهی معتادین متجاهر در شهر تهران با عضویت همه دستگاه های مرتبط خبر داد و افزود: استانداری تهران تنها نقش هماهنگ کننده را در این موضوع بر عهده دارد و از شورای شهر خواهش می کنم که اگر شهرداری تهران برای ساماندهی این قشر از جامعه نیاز به مصوبه قانونی دارد این کار که مورد حمایت رهبر معظم رهبر انقلاب و رییس جمهوری است را انجام دهد.

استاندار تهران ضمن تاکید بر ضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر تهران در حوزه های مختلف تصریح کرد که من وقتی استاندار شدم اعلام کردم که باید دیوار بتنی بین استانداری و شهرداری تهران برداشته شود و در این راستا نیز تلاش کردم.

هاشمی با اشاره به دیدار های خود با محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نیز از حضور خود در صحن علنی شورای شهر گفت: این دیدارها بسیار خوب بود و باید ادامه یابد تا در یک مسیر مشترک تلاش کنیم معضلات مختلف پایتخت کاهش پیدا کند.

هاشمی به ضرورت برگزاری مداوم جلسات مشترک با اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: این جلسات در هر فصل یکبار برگزار شود اما کارگروه های زیر مجموعه باید به طور مداوم تشکیل جلسه دهند و من نیز نماینده رسمی خود را برای ارتباط نزدیکتر به شورای شهر تهران معرفی می کنم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان تهران می تواند بدون بودجه دولت خود را اداره کند تاکید کرد: اگر شورای شهر بتواند در عملیاتی کردن این ایده کمک کند استان تهران می تواند هزینه کلی نیروهای نظامی، لشگری و کشوری مستقر در خود را نیز تامین کند.

وی با بیان اینکه جزییات این ایده در هیات دولت مطرح شده است گفت: شش استان که از توانمندی های لازم برخوردار هستند به عنوان نمونه در این طرح مطرح شده است.
استاندار تاکید کرد: این رویه علاوه بر اینکه ایجاد رقابت در بین استان ها را در پی دارد موجب کاهش وابستگی بودجه به فروش نفت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار