تأسیس آزمایشگاه مرجع معماری سازمانی در کرمانشاه تأسیس

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از امضای تفاهمنامه بین دانشگاه رازی و سازمان فناوری اطلاعات برای تأسیس آزمایشگاه مرجع معماری در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 13 October 2015
عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از امضای تفاهمنامه بین دانشگاه رازی و سازمان فناوری اطلاعات برای تأسیس آزمایشگاه مرجع معماری در این دانشگاه خبر داد.

فرهاد مردوخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: ایران در زمینه استانداردسازی محصولات IT و خدمات دولت الکترونیک هنوز به سطح و جایگاه قابل قبولی دست نیافته است.

وی یکی از دلایل عدم پیشرفت در زمینه استانداردسازی محصولات IT را نبود استاندارد بین سازمانی عنوان کرد و افزود: استانداردسازی در بخش IT مشکل‌تر از سایر بخش‌هاست و علت این موضوع مشکل بودن سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از امضای تفاهمنامه‌ای با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه تأسیس آزمایشگاه مرجع معماری سازمانی در این دانشگاه خبر داد و افزود: رسالت آزمایشگاه تدوین مجموعه استانداردها برای یکپارچگی بین سیستم‌ها در تمامی سطوح است.

مردوخی خدمات‌رسانی در سطح داده‌ها، فرایندها، خدمات الکترونیک و سیستم‌ها را از فعالیت‌های این آزمایشگاه برشمرد و ادامه داد: مرجعیت غرب کشور نیز به این آزمایشگاه سپرده می‌شود و امکان خدمات‌رسانی به کل کشور نیز مهیاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 14 هزار فارغ‌التحصیل رشته IT در استان و هشت هزار دانشجوی در حال تحصیل این پتانسیل وجود دارد که حوزه IT یکی از بخش‌های پژوهشگاه استاندارد کرمانشاه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار