ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در 9800 هکتار باغات بابل

مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه ای در 79 هکتار باغ های این شهرستان، شکار انبوه در 42 هکتار ،کاور اسپری در 140 هکتار و جمع آوری و دفن 500 کیلوگرم میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 29 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست جهاد کشاورزی بابل از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در 9800 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

 محسن آهنگری گفت: 6 ماه نخست امسال با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، آفت مگس میوه مدیترانه ای در 9 هزار و 800 هکتار باغات این شهرستان ردیابی شد.

 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: با فعالسازی 6 ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان و نصب 17 تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی (بیولور)، تله سراتراپ و سراتینکس، یک هزار و 258 مگس میوه در این شهرستان شکار شد.

 

آهنگری درباره مدیریت تلفیقی با این آفت گفت: مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه ای در 79 هکتار باغ های این شهرستان، شکار انبوه در 42 هکتار ،کاور اسپری در 140 هکتار و جمع آوری و دفن 500 کیلوگرم میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.

 

وی  گفت: در راستاي آموزش و اطلاع رساني رديابي، پيش آگاهي و مبارزه با مگس ميوه مديترانه اي، 9646 آموزش انفرادی و 221 مورد آموزش گروهی با حضور 2 هزار و 961 بهره بردار انجام شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به برگزاری 3 کمیته فنی اظهار کرد: توزیع 2800 اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه، 1080 بازدید میدانی، ارسال 300 پیامک و 100 بروشور 6 ماه اول امسال توزیع شد.

 

این مسوول با بیان اینکه مگس میوه یکی از آفات مهم اکثر درختان میوه است که سالانه خسارت زیادی را به کشاورزان و باغداران وارد می‌‌کند، یادآور شد: لاروهای مگس میوه با تغذیه از میوه باعث غیرقابل‌ مصرف شدن و حساسیت میوه به بیماری‌های قارچی مانند پوسیدگی می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار